Besvarat

Betala mobilen efter bindningstid?

  • 18 maj 2019
  • 2 svar
  • 68 visningar

Hej!
Vad jag förstått betalar man för sin mobil efter att bindningstiden gått ut, att man har samma månadsavgift som innan. Jag tänker att man borde ha betalat av telefonen. Är det så? Och isåfall varför? Tror inte Telia gör så t.ex.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bästa svar av Nils 20 maj 2019, 10:42

Hej @M123456789 och varmt välkommen till 3Community!

Om du har en förhöjd avgift av telefonen betalar du denna under bindningstiden på 24 månader och därefter försvinner den.

Telefonen betalas separat från abonnemangskostnaden, så på fakturan kan du se det som "Förhöjd avgift (telefon)"
Visa original

2 svar

Användarnivå 4
Emblem +10
Hej @M123456789 och varmt välkommen till 3Community!

Om du har en förhöjd avgift av telefonen betalar du denna under bindningstiden på 24 månader och därefter försvinner den.

Telefonen betalas separat från abonnemangskostnaden, så på fakturan kan du se det som "Förhöjd avgift (telefon)"
Okej ska kolla det på fakturan. Tack för svar Nils! 😊

Svara