Skip to main content
Hade missat en faktura o därmed fått mitt abonnemang avstängt. Har nu betalat via mitt3 men det har gått mer än en timme och det har inte öppnats än. Vad är det för fel?



rRedigerat] - Ämnet har flyttats till faktura
Hej,



har det kommit igång än? 🙂 Testa annars att starta om din telefon!
Hejsan @Triicky!



Hoppas allt är fint! Jag vill även passa på att inflika lite snabbt att det kan vara bra att som @Pettersson skriver starta om telefonen.



Jag har dock även varit med om att spärren tas bort först efter ett par timmar. Det kan dröja ända upp till 24 timmar, men sker normalt betydligt snabbare.

Hej jag är redan betalat igår i 28 december via  min Nordea konto men fortfarande står obetald 


Hejsan 👋🏻 ,  @Netsanet Tesfaye 

Du ser att fakturan dragits på ditt Nordea konto . Men du ser på mitt3 i app eller webbläsare i inloggat läge att fakturan står ej som betalad / grön ? 
 

Det är oftast lite fördröjning tills det ändras i systemet och vid inloggat läge . Tex när betalningen sker på en fredag , så kan det börja synas måndag / tisdag veckan därpå . Även högtider så som röda dagar , jul / nyår förskjuter det . 
 

Så länge man vet att man betalat fakturan på bestämt datum som förfallodatumet säger , så kommer det ändras till betalt så småningom . Sen är det lite beroende på vilket betalsätt man har . 
Om det är Autogiro ,E-faktura , OCR Faktura eller Swish. 
 

Ser man inte att den står som betald efter några dagar efter förfallodatum , så är det bra att kontakta kundservice , så kan dom se över det hela . Så löser det sig tillslut 😚

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

 

Om du har faktura avgift så tipsar jag om att ansöka om Autogiro / E-Faktura . Det är alltid gott för plånboken 😉

/F 


Lämna en kommentar