Besvarat

blockera internetdelning på abonnemanget

  • 28 November 2022
  • 4 svar
  • 338 visningar

Hej, jag har abonnemang för tre barn hos er. Jag vill inte att de ska kunna använda internetdelning/ personal hotspot på deras iPhones, och parental controls fungerar inte tillräckligt bra för att kunna blocka detta. Går det att stänga av denna funktion på själva abonnemanget? Jag vet att det går för operatörer i andra länder. 
 

mvh Claes 

icon

Bäst svar av frodrik91 28 November 2022, 18:17

Visa original

4 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @Venustus 

Den enda tanken jag får upp ,att ta bort rätten på deras telefoner till att internet dela är att ta bort “ data.tre.se” , under : Inställningar → Mobilnät → Sim-Kort / Primärt Sim-kort / Deras telefon nummer → Mobilt Datanätverk → Internetdelning som är längst ner i menyn . Där det står “ APN  Data.tre.se

Sen om Operatörer har någon funktion att göra på något annat vis är oklart. Jag skulle nog tro att detta är en funktion som är mer riktad till tillverkaren att utveckla, i detta fallet att göra det i deras Operativsystem .

Men så kan du testa iaf ! Jag vet dock inte om den ger felkod om man testar att göra en Internetdelning eller vad systemet säger. Eller om det funkar . Om inte , så kan du fylla tillbaka informationen som raderades ut .

Återkom gärna hur det har gått för er.

Mvh F

Hej! Tack för svar och förslag!! Jag testade att både blanka ut och fylla fälten med annat, men det verkade tyvärr inte göra någon skillnad, konstigt nog!

 

Det är märkligt att inte detta kan kontrolleras via iOS parental control, får hoppas det läggs till…

 

Tack för din hjälp!

Mvh claes 

Användarnivå 6
Emblem +40

Så lite så !

Ja det verkar inte finnas något sådant vad jag vet .

Man kan lämna feedback till Apple om iOS och funktioner . Så kanske det kan hända vid någon uppdatering . Vem vet 😉 Finns Feedback app på iOS om man vill lämna Feedback den vägen .

https://www.apple.com/feedback/

/F

Användarnivå 6
Emblem +40

Vet inte om detta kunde vara något intressant . Värt att kika in iaf .

/F

Svara