Skip to main content
Besvarat

byta tillbaka nr till annan operatör

  • 22 februari 2025
  • 2 svar
  • 47 visningar

Bytte ett tele2 kontantkorts nummer till tre. Om jag vill byta tillbaka det nummer till tele2 och få tillbaka numret, jag hade på det extra surfkortet, hur gör jag?

Bäst svar av Limpen

Hej ​@The Queen, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

För att kunna flytta ditt nummer behöver abonnemanget vara utan bindningstid. Du kan kolla om du har någon bindningstid genom att:

  1. Logga in på Mitt3
  2. Klicka på abonnemanget detta gäller
  3. Under abonnemangsöversikten ser du eventuell bindningstid och uppsägningstid

Precis som ​@Martin 3 kund i 19år skriver är det viktigt att du har uppsägningstiden i åtanke. För att påbörja din uppsägningstid kontaktar du vår kundservice. Därefter kontaktar du Tele2 för att flytta ditt nummer.

 

// Vi har flyttat ditt inlägg till Abonnemang för att spegla innehållet bättre. Beslutet har fattats efter att vi uppmärksammade inlägget på 3Community. //

// Du kan överklaga beslutet inom sex månader här: https://community.tre.se/p/overklaga-modereringsbeslut. För mer information om detta, vänligen besök https://pts.se/ //

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

2 svar

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+34
The Queen skrev:

Bytte ett tele2 kontantkorts nummer till tre. Om jag vill byta tillbaka det nummer till tele2 och få tillbaka numret, jag hade på det extra surfkortet, hur gör jag?

@The Queen Hej,

Du har 30 dagars uppsägning på ditt nummer hos 3, om inget annat är avtalat. Därefter måste du kontakta Tele2 för att göra en nummerfytt tillbaka till Tele2. 


Limpen
Moderator
Forum|alt.badge.img+29
  • Moderator
  • 138 kommentarer
  • Svar
  • 25 februari 2025

Hej ​@The Queen, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

För att kunna flytta ditt nummer behöver abonnemanget vara utan bindningstid. Du kan kolla om du har någon bindningstid genom att:

  1. Logga in på Mitt3
  2. Klicka på abonnemanget detta gäller
  3. Under abonnemangsöversikten ser du eventuell bindningstid och uppsägningstid

Precis som ​@Martin 3 kund i 19år skriver är det viktigt att du har uppsägningstiden i åtanke. För att påbörja din uppsägningstid kontaktar du vår kundservice. Därefter kontaktar du Tele2 för att flytta ditt nummer.

 

// Vi har flyttat ditt inlägg till Abonnemang för att spegla innehållet bättre. Beslutet har fattats efter att vi uppmärksammade inlägget på 3Community. //

// Du kan överklaga beslutet inom sex månader här: https://community.tre.se/p/overklaga-modereringsbeslut. För mer information om detta, vänligen besök https://pts.se/ //


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies