Skip to main content

Hej! 
Elgiganten hjälpte mig byta abonnemang den 17 april eftersom jag då även fick en tv billigare och då sades även mitt abonnemang på tre upp och jag har en månads uppsägningstid. Jag fick ett nytt simkort som jag ska byta till den 19 maj då det nya går igång. Men jag fick ett sms från er där det stod att uppsägningstid börjar gälla from att mitt nummer har gått över, alltså den 19 maj. Hur kan det vara så? Det borde väl sägas upp från den  17 april. Då blir det ju att jag betalar dubbelt..

@FridaeL Hej,

trist att det inte blivit helt som du blivit informerad. 

Att begära en nummrerflytt är inte samma sak som att säga upp ett abonnemang. För att abonnemanget ska sägas upp ett visst datum, behöver även Tre kontaktas innan för att uppsägningstiden ska startas. I detta fall verkar inte säljaren ha informerat om det utan bara begärt en nummerflytt en månad fram i tiden, varför uppsägningstiden då startar det datumet.

Jag skulle rekommendera att du kontaktar Tre för att få ett datum då abonnemanget sägs upp och sedan kontaktar du Elgiganten för att se hur de kan hjälpa dig vidare så att du slipper börja betala din nya operatör innan ditt abonnemang hos Tre är uppsagt. Det är säljaren hos Elgiganten som inte har informerat dig korrekt denna gång, tyvärr, men jag tänker att de borde kunna hjälpa till att rätta det som de har missat. 

Lämna en kommentar