Besvarat

Byte av mobil

  • 19 november 2018
  • 3 svar
  • 136 visningar

Om jag är låst till ett abonnemang men behöver byta mobil så snabbt som möjligt då mobilen knappt går att använda! Hur gör jag då?
icon

Bästa svar av Pettersson 20 november 2018, 09:07

Hej!

Hur lång bindningstid har du kvar på ditt abonnemang? Generellt sett går det att förlänga abonnemang tre månader innan bindningstiden går ut, ibland går det att göra lite tidigare.

Alternativet är att du betalar klart abonnemanget i en klumpsumma, så du kan förlänga det direkt och på så sätt kan du ta ut en ny mobiltelefon med abonnemang direkt.
Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +11
Hej!

Hur lång bindningstid har du kvar på ditt abonnemang? Generellt sett går det att förlänga abonnemang tre månader innan bindningstiden går ut, ibland går det att göra lite tidigare.

Alternativet är att du betalar klart abonnemanget i en klumpsumma, så du kan förlänga det direkt och på så sätt kan du ta ut en ny mobiltelefon med abonnemang direkt.
Användarnivå 6
Emblem +9
Hej, vad är det för mobil och vad är felet på den?
och hur gammal är den? Kanske går att laga eller alternativt byta ut på garanti?
Annars så stämmer @Pettersson all info.
Användarnivå 7
Emblem +8
Utöver ovan finns det nu ett nytt alternativ som gör det möjligt att lägga till ytterligare en mobil abonnemanget genom delbetalning.
Du väljer själv om önskar delbetala på 6, 12, 18 eller 24 månader. Bindningstiden på abonnemanget blir oförändrad. Månadskostnaden ser olika ut beroende på vilken mobil du väljer.

Om ovan är intressant, kontakta kundservice så hjälper de dig vidare!

Svara