Skip to main content
Svar

cellect

  • April 12, 2023
  • 5 svar
  • 5062 visningar

Hej! Tror jag blivit lurad av ett företag cellect. Kan jag avbryta det nya abonnemanget som dom gjorde? Fick en telefon iPhone 12 och högtalare gratis sades det. Märkte sedan att min kostnad ökat med 340:- när jag började räkna igenom allt. Han säger att min nya kostnad är 2044:-. Personen på Cellect sa att min kostnad endast skulle höjas med 70:- så känner mig väldigt lurad. Har inte öppnat eller använt produkterna. Snälla hjälp! Med vänlig hälsning, Diana 

Bäst svar av frodrik91

Hejsan 🙂, @Diwei 

Vad jag förstår det som så är Cellect , det gamla Euronics , men med nytt namn. Och är återförsäljare för flertalet operatörer .  Det bästa är att återvända till personen/butiken som sålde avtalet med samtliga prylar och gå igenom vad som kan ha blivit fel och ge dom möjlighet till att korrigera eventuella fel som begåtts.

/F

 

 

 

5 svar

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • Svar
  • April 12, 2023

Hejsan 🙂, @Diwei 

Vad jag förstår det som så är Cellect , det gamla Euronics , men med nytt namn. Och är återförsäljare för flertalet operatörer .  Det bästa är att återvända till personen/butiken som sålde avtalet med samtliga prylar och gå igenom vad som kan ha blivit fel och ge dom möjlighet till att korrigera eventuella fel som begåtts.

/F

 

 

 


  • Nykomling
  • October 13, 2024

Diwei jag skulle vilja komma kontakt med dig. Vi gör också blivit lurade av Select. Skulle du kunna kontakta mig på min mail?


JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • October 14, 2024

Hej @shadow!

Vi har redigerat ditt inlägg då känsliga uppgifter (mejladress) bryter mot våra uppföranderegler. 

Vad tråkigt att höra om din upplevelse. Om du inte redan gjort det, så rekommenderar jag att kontakta Cellect direkt - annars har du självklart möjlighet att få hjälp av vår kundservice, som du når här.


  • Nykomling
  • May 9, 2025

Jag har också blivit lurad av Cellect. Sitter med dubbla fakturor tack vare dom!! De ljög om det mesta. De ljög om när abonnemanget började löpa, de ljög om funktionaliteten på det mobila bredbandet, de ljög om priset och utöver detta ljög.de om tjänster som inte har med Tre att göra. Exempelvis lurade de även på mig ett hemlarm som inte har utlovade funktioner. Dessutom har Cellect och larm bolaget (Identio) samma ägare! 


Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • May 12, 2025

Hej ​@LisenMy, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Så ska självklart inte försäljning gå till 😕 

Har du varit i kontakt med vår kundservice om detta, och vad fick du i sådant fall för svar? Min rekommendation är att du kontaktar vår kundservice om du inte redan gjort det. Därifrån kan vi kolla närmare på ditt ärende och hjälpa dig vidare.