Besvarat

Dela obegränsad surf när en åker utomlands?

  • 29 June 2022
  • 7 svar
  • 803 visningar

  • Nykomling
  • 0 kommentarer

Hej!

Jag och mina två barn delar på samma surfpott, med obegränsad surf. Hur funkar det när ett av mina barn åker utomlands (inom EU) och vi andra två stannar hemma? Har barnet som åker utomlands 60 GB att surfa för, och vi två som är kvar hemma fortfarande obegränsad surf?

 

icon

Bäst svar av Pettersson 29 June 2022, 13:48

Visa original

7 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@akw Hej,

 

det du skriver stämmer bra. 3Extra Användare kan inom EU/EES (eller 3Världen-länder om den tjänsten finns på abonnemanget) använda 60GB data per månad och abonnemang. De abonnemang som är i Sverige kan fortsatt surfa som vanligt. 

Hej!

Jag åker till Egypten från 16/7 till 13/8 . 

Jag kommer att jobba därifrån  på distans ( digitalt)  , jobbar som läkare digitalt . 

Jag önskar följande !

Obegränsad sur samt reducerad pris på telefonsamtal . Då kommer jag att ringa flera kunder i Sverige från Egypten  . 

Tacksamt för bra  och snabbt förslag !

MVH

Khalid Kashwa 

07xxxxxxxx

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 👋🏻, @Khalid Kashwa 

 

Då detta är ett forum och inte support , så kan vi bara hjälpa med tips och tankar . Tror nog det är bäst du hör av dig till kundservice på telefon , för att se över så allt funkar som du önskar . 
 

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

 

Om du nu har obegränsad surf här i Sverige , så har du 60 GB utomlands / 30 dagar & även 3världen .  Om du ska ha videosamtal så kan det dra iväg möjligtvis . Men hör av dig till kundtjänst , är nog bäst . 
 

En idé är möjligtvis att använda en lokal operatör om det nu blir billigare eller smidigare , om man har extra simkort plats , e-sim eller vanligt simkort . Eller byter helt enkelt mellan 2 fysiska sim kort . 
 

Med vänlig hälsning, F 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Khalid Kashwa Hej,

 

i Egypten är det bästa nog om du skaffar ett lokalt abonnemang eller kontantkort och försöker hitta en bra lösning för att kontakta personer i Sverige med det. Det bör finnas lösningar hos de lokala operatörerna som ger dig mycket surf samt ett bra pris på samtal till Sverige. 

Som @frodrik91 skriver finns 3Världen för obegränsande abonnemang - dock gäller det inte i Egypten utan där betalar du för den användning du har. Surf i Egypten är ganska dyr dessutom - 62,5kr/MB vilket skulle göra att det kostar några hundra för att bara gå in på expressen.se till exempel. 

Även att ringa från Egypten till Sverige blir snabbt ganska dyrt. Priset är 25kr/minut. 

Har vårt abonnemang obegränsad surf inom EU? Vi har ett abonnemang med delad surf på 100 GB

Användarnivå 6
Emblem +40

Hej 👋🏻 , @Eddysson 

Vet de va någon liknande tråd nyligen angående detta . 

Det ska vara 60 GB / 30 dagar surf utomlands för abonnemanget med obegränsat hemma . Och även 60 GB / 30 dagar surf för abonnemanget med delad surf 100 GB här hemma . Det ska stå när man loggar in på mitt3 att ni har 3världen , som ska ingå . 

Trevlig resa 

mvh F 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Eddysson Hej,

 

lite beroende på vilket abonnemang du har, kan du ha upp till 60GB data att använda inom EU per månad. Har du ett mobilt bredband med 100GB som du delar data från kan det vara så att den datan endast gäller inom Sverige. 

 

Jag skulle rekommendera att du loggar in på Mitt3 och navigerar dig fram till “abonnemangsdetaljer” som du når efter att ha valt abonnemanget det gäller. Där ska du kunna se hur mycket data du kan använda inom EU.

 

3Världen är en annan tilläggstjänst som inte ingår på alla abonnemang, men det ska även framgå där om den tjänsten finns tillgänglig för dig. 

Svara