Besvarat

Dela surf familjeabonnemang

• 6 juni 2020
  • 5 svar
  • 194 visningar

Har ett surfa 50 G och två st extra användare som jag undrar hur jag delar datan med?

Skicka surf appen kan ju bara skicka 10G

//Poppe

icon

Bästa svar av Pettersson 6 juni 2020, 09:30

@Poppe Hej! 

Med 3Samla, där respektive extra användare kostar 99kr/månad, är det en gemensam surfmängd. Den mängd surf som finns avgörs av huvudabonnemanget. Ingen surf ska manuellt fördelas mellan abonnemangen, utan allt dras från samma pott. :) 

3Skicka Surf används om du vill skicka surf mellan olika huvudabonnemang. Exempelvis om någon kompis surf har tagit slut, men du har massa surf kvar - eller tvärt om! :D 

Om det inte fungerar, kan du kontakta 3Kundservice. Chatten har öppet 9-15 på helger och du hittar den här

Visa original

5 svar

Användarnivå 1

Hej Poppe om du går in på inställningar så ska det finnas en knapp som heter internetdelning under mobilnät om du aktiverar den och går in på enheten o letar upp namnet på din enhet och sedan skriver lösenordet som står där ska allt gå bra 

Hej

Tror du missförstod

Tänkte mer på att fördela de 50G som ingår i familjeabonnemanget till alla användarna.

//Poppe 

Användarnivå 7
Emblem +12

@Poppe Hej! 

Med 3Samla, där respektive extra användare kostar 99kr/månad, är det en gemensam surfmängd. Den mängd surf som finns avgörs av huvudabonnemanget. Ingen surf ska manuellt fördelas mellan abonnemangen, utan allt dras från samma pott. :) 

3Skicka Surf används om du vill skicka surf mellan olika huvudabonnemang. Exempelvis om någon kompis surf har tagit slut, men du har massa surf kvar - eller tvärt om! :D 

Om det inte fungerar, kan du kontakta 3Kundservice. Chatten har öppet 9-15 på helger och du hittar den här

Användarnivå 1

Ok oo har inget familje abbonemang så kan tyvärr inte svara på de

Tackar,

Trodde man delade ut surfen, då fattar jag 

Svara