Besvarat

Delad surf utomlands

  • 21 October 2018
  • 2 svar
  • 514 visningar

  • Registrerad användare
  • 1 kommentar
Jag och mina döttrar har varsin mobil med abonnemang, en med 0.5 G , en med 6 och en med 20. Utöver det har vi dela surf med vårt Wi-Fi, tror det ligger på totalt runt 110 G. Den surfen vi har på telefonerna är snart slut, kommer vi ändå ha mer sen? Alltså funkar det som hemma? Båda barnen har blivit sjuka så vi kan inte flyga hem om två dagar som det var tänkt, så vi behöver surfen

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang
icon

Bäst svar av Tristan 22 October 2018, 11:59

Visa original

2 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Thess!

När det gäller 3Dela Data fungerar den tjänsten lite annorlunda när man nyttjar surfen inom EU.

Man har bara tillgång till maximalt den datamängd som ingår per abonnemang och kan således inte komma åt någon delad data mängd från exempelvis ett bredbandsabonnemang, såsom jag förstod att ni brukar göra hemmavid.

Det enda tillfället som 3Dela Data kan dela ut data för surf inom EU är ifall den ingående surfmängden för ett mobilabonnemang har tagit slut innan man lämnar Sveriges gränser och då kan man få "låna" data ifrån den gemensamma potten upp till den ordinarie surfmängden för abonnemanget, dvs 5GB om man i vanliga fall har 5GB i sitt abonnemang.
Tack så jättemycket för hjälpen!😊

Svara