Skip to main content
Fråga

Det går ej att spärra mitt abonnemang, telefon, SIM-kort

  • April 16, 2019
  • 6 svar
  • 904 visningar

  • Registrerad användare
Jag har försökt att spärra sonens stulna mobil flera gånger via kundtjänst automatiska hjälp utan att lyckas. De säger bara att det är "fel angivet telefonnummer", jag är helt säker på att det är rätt nummer, har provat flera gånger. Kan man verkligen inte få personlig hjälp efter kl. 20. Är nu rädd att telefonen använd och att vi ska få stora skulder.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang

6 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • April 17, 2019
Hej!

Det låter tråkigt 😞 Har du lyckats lösa detta nu?

  • Rookie
  • September 29, 2024

Jag har samma problem. Obemannade tjänsten via 311 accepterar inte mitt nummer. Trots flertal försök

 


JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • September 30, 2024

Jag har samma problem. Obemannade tjänsten via 311 accepterar inte mitt nummer. Trots flertal försök

 

@Hakan1000  Tråkigt att höra att det inte fungerar. Vad får du för felmeddelande?


  • Rookie
  • September 30, 2024

“Felaktig inmatning” 


  • Rookie
  • September 30, 2024

Har nu förstått att spärr inte är möjlig om den inte begärs av firmatecknare vilket inte är enkelt att ordna. Eftersom det är en säkerhetsrisk att inte spärra, är detta en underlig policy kan jag tycka. Kanske det var tekniska skälet men felmeddelandet borde vara något annat i så fall 


JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • September 30, 2024

Jag förstår, tack för att du uppdaterade @Hakan1000!

Jag tar med detta internt för att se vad vi kan göra där (förtydliga varför det inte går att spärra, eller möjliggöra det).

Tack igen! 🌟