Besvarat

Det går för mycket surf

  • 24 November 2019
  • 1 svar
  • 266 visningar

  • Nykomling
  • 0 kommentarer

Hej. Vi bytade till tre för ungefär tre veckor sedan. Har tidigare haft Telenor. I flera år har jag förbrukat ca 1,5 GB per månad. Har en varning för dataanvändning inställd på telefonen som larmar vid 2 GB, den har aldrig larmat. Exakt samtidigt som vi bytade till tre har surfen skjutit i höjden. På tre veckor har jag använt 5 GB, i princip allt ligger i webbläsaren Samsung internet . Mina surfvanor är inte annorlunda, tvärt om satte jag telefonen i datasparläg efter någon vecka, börjat använda WiFi hemma och stängt av dataanvändning helt på natten. Ändå fortsätter datan att ticka. I denna takt kommer det att gå mer än fyra gånger så mycket data med Tre som med Telenor. Det är helt uppenbart att det är något som är annorlunda. Har Tre en högre överföringshastighet på vanliga Webbsidor så som nyhetssidor? Kan jag i så fall ändra detta i någon form av inställning? Vad är det som händer? 

icon

Bäst svar av Pettersson 25 November 2019, 09:53

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

Hej,

 

om du loggar in på Mitt3, vad ser du för förbrukning där inne? Har du testat att inaktivera spärren och sedan aktivera den igen och ställa in gränsen igen, för att se om det gör någon skillnad? 

 

Att webbläsaren helt plötsligt skulle dra mer data låter otroligt. Kolla gärna också att du inte har massa flikar öppna i bakgrunden. :) Du kan mycket väl uppleva högre hastigheter med 3 än med Telenor, men det bör inte påverka storleken på hemsida - bara att den går snabbare att ladda.

Svara