Besvarat

Dyrare än på nätet...

  • 22 October 2018
  • 3 svar
  • 260 visningar

Varit i kontakt med kundservice via telefon ett par gånger, men inte kunnat få ett bra svar. Jag vill antingen ändra mitt abonnemang med iPhone X, 5 GB surf och då starta ett nytt abonnemang med 10gb surf.. Alternativt behålla mitt abonnemang och starta ett nytt med 10gb surf. Vill ha prisuppgifter för båda. Kundservice gav mig prisuppgiften 659kr för mitt befintliga abonnemang, vilket är dyrare än på nätet till och med.

Jag har varit kund länge hosTre, så det borde ju generera i bättre rabatt?

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats p.g.a. dubbla inlägg
icon

Bäst svar av Tristan 22 October 2018, 13:16

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej!

När det gäller rabatter är det sällsynt att de går att kombinera med hårdvara och allra helst så när det handlar om dyr hårdvara, såsom iPhone från Apple.

Beroende på lagringsminne blir priserna också lite annorlunda, vilket du även kan se på Tre.se.

64GB:

3Surfa 5GB med iPhone X - just nu 599:-/mån (ord. 629:-/mån)

3surfa 10GB med iPhone X - 649:-/mån


256GB:

3Surfa 5GB med iPhone X - 699:-/mån

3Surfa 10GB med iPhone X - 749:-/mån


Vet inte om jag tolkar dig rätt när det gäller det nya abonnemanget med 10GB surf men om det är ett obundet abonnemang så blir den månadskostnaden 399:-/mån.
Det handlade inte om rabatten i sig, idag har jag ett abonnemang hos er för 179kr 5gb. Ert pris för telefon och abonnemang är 599kr. Jag blev erbjuden 659kr för att då förlänga mitt abonnemang? Vad är det som gör att jag som trogen kund ska betala mer än en ny kund?
Användarnivå 5
Emblem +10
Jag kan omöjligt svara på vad du har fått för förslag vid kontakt med Kundservice och den enda som egentligen kan svara på det är den person du har pratat med via telefon.

Med de uppgifter som du lämnar i din frågeställning får du det svar jag gav ovan.

De priser som gäller på Tre.se gäller för alla oavsett om du är en ny kund eller en befintlig kund.

Svara