Jag beställde telefon med nummerflytt. Fick telefonen. Har inte fått sms och inte heller mitt telefonnr, har det tillfälliga en månad efter given möjlig flytttidpunkt. Ska jag göra något?
Bäst svar av Emanuel
Visa originalJag beställde telefon med nummerflytt. Fick telefonen. Har inte fått sms och inte heller mitt telefonnr, har det tillfälliga en månad efter given möjlig flytttidpunkt. Ska jag göra något?
Bäst svar av Emanuel
Visa originalHejsan
Du behöver börja med att aktivera SIM-kortet för att nummerflytten ska triggas och påbörjas
Hej,
mitt gamla nummer överfördes under natten och mitt SIM-kort var redan aktiverad,
eftersom jag har iPhone så gick jag in på inställningar - telefon - mitt nummer och försökte ändra numret flera ggr men det lagras inte.
Jag har även ändrat mitt nr under meddelande och det går nu att skicka sms med det gamla numret som överfördes men problemet kvarstår, jag får endast sms via iMessage.
Hur/Varför kan jag inte uppdatera mitt gamla nummer under inställningar?
Hej,
mitt gamla nummer överfördes under natten och mitt SIM-kort var redan aktiverad,
eftersom jag har iPhone så gick jag in på inställningar - telefon - mitt nummer och försökte ändra numret flera ggr men det lagras inte.
Jag har även ändrat mitt nr under meddelande och det går nu att skicka sms med det gamla numret som överfördes men problemet kvarstår, jag får endast sms via iMessage.
Hur/Varför kan jag inte uppdatera mitt gamla nummer under inställningar?
Hej ,
Vad jag tolkar det som , så har du bytt från annan operatör med deras “SIM-kort” till Tre med nytt “SIM-kort ifrån “3” och att det ska vara samma nummer som tidigare ?
Hur ser det ut om du loggar in på “ Mitt3” . Så vi kikar för att vara säkra på att kortet är aktiverat & att det står ditt nummer du hade med dig / ska ha ! .
Så kan vi kika nedanstående punkter :
Den röda markeringen - Går man vidare där kan det visa olika beroende på teknik och mobil . Men bör iaf visa antingen “3G / 4G” Under tex “Röst & data”
5. Sen en grej till som slog mig är att du kan titta på “ Inställningar” Så har du ditt “Apple ID” högst upp . Om du går in på den fliken . Så bör du ha din mailadress som “Apple ID & telefon nummer “ under namn ,telefon & e-post . “Tillgänglig på står det för mig iaf .
Sen har du längre ner på samma sida under “Familjedelning “ antagligen din iPhone vad du har döpt den till bör namnet stå där ( För mig står det i samma text fast under “ Denna iPhone 13 Pro Max “ tex . Där bör det stå vad du har för iPhone.
Det du tänker på som inte fungerar, är det detta du menar då ?
https://support.apple.com/sv-se/HT201349
Ta och kika lite på dom punkterna så får vi se vart vi hamnar :)
Mvh F
Skriv in ditt användarnamn eller mejladress så skickar vi ett mejl till dig med instruktioner för att återställa ditt lösenord. 🔑