Får sms till min sons mobil om att uppgradera abonnemanget och ny hårdvara.
Och att det är viktigt att han svarar när de ringer från 3 och att det är viktigt att få tag i honom och kontakt redan samma dag.
Är det sms som kommer från 3?
Eller är det fake sms?
Det är inte huvud abonemamget.
Och mycket märkligt formulera och skriva att det är "viktigt" att få kontakt redan samma dag som sms sänds.
Om så, att det är från 3, då tycker jag sms ska omformuleras omedelbart 😲
SMS är undertecknat med: mvh Jonathan, viggo mobil
[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
Svar
Erbjudande från återförsäljare
Bäst svar av Tristan
Hej!
Det låter, precis som du själv kommit fram till, väldigt underligt att det är så viktigt att få kontakt just idag.
Abonnemanget går ju inte upp i rök bara för att man inte förlänger på direkten när man har möjlighet till det. : )
Jag kan förstå att ni inte tycker att det är så lämpligt att dylika sms och samtal går till er son som använder det aktuella abonnemanget.
Det finns en lösning som hindrar att detta sker framgent och det är att på Mitt3 inne på Tre.se klicka på "Inställningar", scrolla ner till "Samtycken" och välja det nummer det gäller i rullistan samt scrolla ända ner till "Personliga erbjudanden".
Se till så att alla alternativen är urbockade och därmed kommer det i framtiden inte vara möjligt att ta kontakt med erbjudanden direkt till sonens abonnemang.
Nu har trots allt Jonathan på Viggo mobil redan numret och om han hör av sig igen är det bara för er son att säga att det är hans förälder som står på abonnemanget och att han inte vill bli kontaktad mer.
Hoppas att det löser sig för er och att sonen slipper fler oönskade samtal eller SMS.
Det låter, precis som du själv kommit fram till, väldigt underligt att det är så viktigt att få kontakt just idag.
Abonnemanget går ju inte upp i rök bara för att man inte förlänger på direkten när man har möjlighet till det. : )
Jag kan förstå att ni inte tycker att det är så lämpligt att dylika sms och samtal går till er son som använder det aktuella abonnemanget.
Det finns en lösning som hindrar att detta sker framgent och det är att på Mitt3 inne på Tre.se klicka på "Inställningar", scrolla ner till "Samtycken" och välja det nummer det gäller i rullistan samt scrolla ända ner till "Personliga erbjudanden".
Se till så att alla alternativen är urbockade och därmed kommer det i framtiden inte vara möjligt att ta kontakt med erbjudanden direkt till sonens abonnemang.
Nu har trots allt Jonathan på Viggo mobil redan numret och om han hör av sig igen är det bara för er son att säga att det är hans förälder som står på abonnemanget och att han inte vill bli kontaktad mer.
Hoppas att det löser sig för er och att sonen slipper fler oönskade samtal eller SMS.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
