Familjeabonnemang

  • 29 September 2018
  • 2 svar
  • 427 visningar

Problem med familjeabonnemang.
sms kommer inte rätt. Det ringer på fel telefoner
ex dotterns sms kommer till min telefon
min mans sms kommer till allas telefoner

när det ringer till min dotter så ringer det även på min telefon

2 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hej Ma3135ca! Varmt välkommen till 3Community!

Det här låter väldigt märkligt och inget jag tidigare har stött på. Jag skulle rekommendera att ni tar kontakt med vår support på 0771 735 300 så att vi kan se över om det finns några vidarekopplingar på era abonnemang.
Användarnivå 5
Emblem +10
För att komplettera svaret från Nils vill jag bara flika in att ni, ifall mobilerna ni använder är iPhones, kan behöva se över vilka Apple-ID:n som har använts för att aktivera mobiltelefonerna.

Apples rekommendation är ett unikt Apple-ID per person för att förhindra att det blir fel med iMessage och Facetime.

Det går ypperligt att använda samma Apple-ID om samma person har fler än en mobil enhet men när man använder samma Apple-ID för att aktivera olika personers mobiler kan problem som ovanstående uppstå.

Mig veterligen finns ingen funktion för vidarekoppling av just SMS, vilket gör att jag tror att det snarare handlar om Apple-ID.

Vidare har jag för mig att tjänsten 3Familj pensionerades under sommaren och borde således inte längre kunna påverka era abonnemang men det bör Kundservice kunna se över åt er.

Svara