Fråga

familjeabonnemang och 3bredband hemma

  • 2 December 2021
  • 2 svar
  • 434 visningar

Hej! 
jag har både mobilabonnemang med obegränsad surf och 3brebdand hemma går det att göra dom till ett familjeabonnemang? Tänkte om man kan ha ett utav dom dom huvedabonnemang och lägga till den andra och då minska surfen på det abonnemanget som man lägger till. Har ingen bindningstid på något av abonnemangen 


2 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Mias97 Hej,

 

du kan absolut ha ett familjeabonnemang som lösning istället.

Då behöver du 3Flexibel Obegränsad och en extra användare. Det är då gemensam surf i dessa, du minskar inte surfen på något av dessa två abonnemang utan båda har då obegränsad surf både på huvudabonnemanget och på extra användaren. 

Skillnaden mellan att ha ett familjeabonnemang och ett bredband är att bredbanden har en högre spärrgräns per dygn, innan du behöver svara via SMS för att kunna fortsätta surfa. Att skicka detta SMS är kostnadsfritt - själva spärren finns nog mest där för att förhindra missbruk. Så om du använder stora mängder data varje dygn, skulle jag rekommendera att behålla bredbandet separat. 

Ledsen om det blir lite otydligt - men hänger du med på hur jag menar? 

Användarnivå 7
Emblem +36

Välkommen till 3Community @Mias97:rainbow:

Utmärkt svar @Pettersson! Värt att tillägga är att det man inte behöver köra på obegränsad surf, utan det går även att dela på 50GB, 15GB eller 5GB som är de andra huvudabonnemangs-formerna vi har. Det skiljer sig med 100 kr/mån mellan alla dessa abonnemangsformer.

Har Pettersons svar hjälpt dig något @Mias97? Markera gärna svaret som “Bästa svar” i sådana fall. Annars hjälper vi dig självklart vidare om någon fundering kvarstår! :innocent:

Svara