Skip to main content
Fråga

Flera säljare ringer mig och ger mig olika priser.

• July 13, 2026
  • 1 svar
  • 9 visningar

Hej!

Igår blev jag uppringd av er partner Lajka, som erbjöd mig en förlängning av mitt abonnemang hos Tre. Erbjudandet lät bra, så jag valde att acceptera det.

Idag blev jag däremot uppringd av en säljare direkt från Tre, som också ville förlänga mitt abonnemang. Jag lyssnade på hans erbjudande, men det visade sig vara dyrare än det jag redan hade accepterat via Lajka. När jag berättade det för honom svarade han: "Jag kan inte se att Lajka har gjort något, så jag tror att det var en kille som inte kan sitt jobb som ringde dig."

Det svaret kändes minst sagt märkligt och gav inget större förtroende. Han skickade därefter ett nytt erbjudande via sms från Tre, men jag valde att inte acceptera det eftersom erbjudandet från er partner var bättre.

Kort efter samtalet fick jag först sms från Tre, men därefter också ett sms från Lajka där det stod att de behandlar min abonnemangsförlängning.

Som kund blir man minst sagt förvirrad när olika delar av samma organisation verkar ge motstridiga besked. Vem ska man egentligen lita på? Jag hade uppskattat om ni kunde reda ut vad som gäller och säkerställa att kommunikationen mellan Tre och era partners fungerar bättre.

Om ni vill diskutera detta vidare är ni välkomna att kontakta mig.

1 svar

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • July 14, 2026

Hej ​@OlovP!

Beklagar att det blivit så förvirrande i kontakt med oss. Utan att ha sett över just ditt ärende, så låter detta som ett stort missförstånd. När man förlänger sitt abonnemang hos en återförsäljare så kan det dröja ett tag innan ändringen går igenom och våra säljare kan se det - vilket förmodligen är svaret på detta. För att bekräfta detta på egen hand, så kan du logga in på Mitt3 för att se dina nuvarande abonnemang och villkor.