Fråga

Flytta nummer samt familjerbjudandet

  • 12 December 2023
  • 2 svar
  • 72 visningar

Hej,

jag har försökt flytta mitt befintliga abonnemang som finns på tele2 till 3 då jag vill lägga till detta i familjeabonnemanget. Men detta går inte, utan det står att vi får ett nytt sim kort. Vi vill inte ha ett nytt nummer utan endast koppla på befintligt på mitt 3 abonnemang. Varför går detta ej att välja när man vill lägga till användare?

 

Mvh

Andjela 


2 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Andjela Hej,

 

om du önskar beställa en anslutning och samtidigt flytta in ditt nummer från Tele2 kan du kontakta kundservice som kan hjälpa dig med detta. Alternativt beställer du ett nytt nummer via hemsidan och beställer sedan nummerflytten inne på Mitt3. 

Du hittar kontaktuppgifter till kundservice här.

Användarnivå 6
Emblem +14

Hej,

jag har försökt flytta mitt befintliga abonnemang som finns på tele2 till 3 då jag vill lägga till detta i familjeabonnemanget. Men detta går inte, utan det står att vi får ett nytt sim kort. Vi vill inte ha ett nytt nummer utan endast koppla på befintligt på mitt 3 abonnemang. Varför går detta ej att välja när man vill lägga till användare?

 

Mvh

Andjela 

Hej @Andjela Så länge du inte har någon form av bindningstid kvar hos Tele2 så går det att göra opertörsbyte. Om du har möjlighet att besöka en Tre butik så kan dom hjälpa dig på plats. I butiken får du signera ett avtal att Tre får portera önskat nummer från Tele2. Du kommer få ett sim-kort tillhörande Tre med ett tillfälligt mobilnummer. Det tillfälliga numret gäller så länge tills nummerflytten är genomförd (2-5 arbetsdagar) När allt är klart behåller du sim-kortet från Tre, annars får du inte tillgång till nätet 😉

 

/Martin 

Svara