Besvarat

Flytta utomlands (Utanför EU)

  • 11 January 2023
  • 2 svar
  • 575 visningar

Hej!

Jag kommer (om allt går vägen) att flytta utomlands, utanför EU, på obestämnd tid om ett par månader.

Jag skulle vilja kunna;

  • Behålla mitt svenska nummer då jag inte vill ha ett nytt nummer vid eventuell flytt tillbaka till Sverige
  • Kunna ha mitt Svenska abonnemang och ett utländsk abonnemang på min telefon samtidigt (Den kan ha fysiskt SIM + eSim)
  • Kunna bli nådd på mitt svenska nummer, iallafall under en övergångsperiod
  • Kunna använda mitt abonnemang som vanligt när jag är på besök i Sverige
  • Kunna ringa hem till Svenska nummer för en överkomlig summa (mindre viktigt)

Jag behöver inte;

  • Kunna använda surf i utlandet på mitt svenska abonnemang
  • Kunna ringa / SMSa med det regelbundet i utlandet

Jag har inget emot att behålla och fortsätta betala för mitt nuvarande abonnemang om det inte finns något bättre alternativ. Men om möjlighet finns så skulle jag gärna endast betala för de samtalen som jag ringer eller tar emot och inte behöva betala för surf etc som jag inte kommer att bruka.

Vad har jag för alternativ om jag väljer att stanna som kund hos er?

icon

Bäst svar av Elin 17 January 2023, 11:23

Visa original

2 svar

Användarnivå 3
Emblem +9

Hejsan! 😊 @JockeK 

 

Våra mobilabonnemang går att använda inom EU utan extra kostnad i 4 månader och om du har 3Världen i ditt abonnemang kan du använda abonnemanget i ett 3Världen-land i 30 dagar utan kostnad. Utöver dom två alternativen har vi inget mer att erbjuda i utlandet tyvärr. 

 

Det jag rekommenderar är att du ser över om du har möjlighet att pausa ditt abonnemang under den tiden du befinner dig utomlands. Det kostar då 29kr/mån och du behåller då ditt nummer samt kan aktivera det när du kommer hem på besök/för alltid. För att kunna pausa abonnemanget får det inte finnas någon bindningstid kvar.

 

Det bästa är att du tar kontakt med vår kundservice så kan dom hjälpa dig att se över hur ditt abonnemang ser ut och om det finns möjlighet att pausa det - om det är intressant. Du når vår kundservice genom vår chatt på tre.se/support eller på telefonnummer  0735 300 400. 😊

Jag åkte till Chile 25 nov. dvs att jag är i Chile från 26 nov. Sen dess har jag ring massor gånger til Sverige utan problem. Fick från 3mobiler en information: att har 30 dagar  för att ringa-smsa och surfa utan extra kostnad en den så jag betalar i mis abonnemang i Sverige. Jag har kolat i MITT 3 och vissar utan eller mycket litet extra som kommer till februaris faktura. Men idag har markera 073...eller 072… eller 076 alla i Sverige och det på en gång kommer “llamada terminada” som betyder “ring har slutat”…...Jag behöver att ringa till Sverige. Du kan se min abonnemang>:0732014831 - namn Luis Farias  Help!!

Svara