Besvarat

Förlänga abonnemang med ny telefon

  • 6 mars 2019
  • 7 svar
  • 1436 visningar

Jag har en iPhone 7 just nu och vill byta telefon till iPhone xs, undrar. Hur gör man? Abonnemanget har ej gått ut än men måste ha en ny telefon eftersom min är paj. Behöver hjälp! Måste jag avsluta abonnemanget o fixa ett annat eller fattar ingenting? Tacksam för svar
icon

Bästa svar av Chipsgeneralen 6 mars 2019, 06:27

Hej,
har du tre månader kvar på
ditt abonnemang kan du förnya ditt abonnemang och välja till en ny telefon.
Men det går att lägga på en telefon på sitt nuvarande abonnemang även om du har viss tid lvar på sitt nuvarande avbetalning för din iPhone 7


Jag skulle vända mig till antingen kundservice

eller gå in i en butik för att få hjälp med just detta! 🙂
Visa original

7 svar

Användarnivå 6
Emblem +10
Hej,
har du tre månader kvar på
ditt abonnemang kan du förnya ditt abonnemang och välja till en ny telefon.
Men det går att lägga på en telefon på sitt nuvarande abonnemang även om du har viss tid lvar på sitt nuvarande avbetalning för din iPhone 7


Jag skulle vända mig till antingen kundservice

eller gå in i en butik för att få hjälp med just detta! 🙂
Besök nått skumt bostadsområde och fråga om det finns nån iphone du kan köpa billigt.

Hej!

Jag har tre månader kvar att mitt abonnemang löper ut!

Jag undrar att förlänga mitt abonnemang med en ny telefon nu,så vill fråga om jag gör förlänga abonnemanget med en ny telefon så kommer jag betela fortfarande mobilpriset för dem 3 månader som är kvar?

Eller jag kommer betala endast för nytt abonnemanget? 

Användarnivå 4
Emblem +6

Hejsan @Rezeli ! Välkommen till 3Community :rainbow:

Ifall det är 3 månader kvar så går det absolut att förlänga abonnemanget. Du kommer då precis som du skriver betala av din gamla telefon i dessa tre månader också, och efter det endast betala den nya telefonen + abonnemanget.

Hejsan @Rezeli ! Välkommen till 3Community :rainbow:

Ifall det är 3 månader kvar så går det absolut att förlänga abonnemanget. Du kommer då precis som du skriver betala av din gamla telefon i dessa tre månader också, och efter det endast betala den nya telefonen + abonnemanget.

👍🏻🌸☺️

Hej   Mitt nuvarande abbonemang hos 3 har bindningstid  till 2020-10-27. Går att förlänga 2020-06-30 (4 månader innan) står det när jag loggar in.Har fått besked från 3:s kundsupport att jag kan förlänga abbonemanget 2020-04-30 (6 månader innan) via 3:s telefonsupport. Har bestämt mig för att förlänga mitt abonnemang denna helg och nappa på 3:s introduktionserbjudande på Huewaei P40 Pro Silver/grå med Fri surf.(har idag 50Gb surf).(Telefonen levereras nån gån efter efter 20-04-30) Introduktionserbjudandet tar slut nu på söndag 12 april och jag skulle teckna det idag men ser nu till min fasa att3:s telefonsupport  har stängt för helgen. Jag var övertygad att de skulle ha öppet idag långfredag på förmiddagen Må-fre 8-18 i vanliga fall.Pratade med personal i 3:s butik i Sollentuna centrum igår torsdag 9 april och berättade att jag skulle förlänga mitt abbonemang idag (då de i butik endast får förlänga 4 månader innan ) och de gav ingen information att 3:s telefonsupport stänger i helgen. Detta var kl 17.30 så hade de informerat mig hade jag ringt och beställt på plats då telefonsupporten stänge kl 19. Kan jag teckna mig på introduktionserbjudandet här i communityn alternativ i 3s chat som jag tror har öppet imorgon lördag kl 09-13? Förlorar ca 3300kr om jag måste lösa ut telefonabbonemanget i förtid. HJÄLP MIG Snälla? Mvh Irving 

Användarnivå 5
Emblem +10

@Revouser 

Ett abonnemang som har bindningstid går att förlänga när det är mindre än fyra månader kvar av ordinarie bindningstid. Det är det datumet som kommuniceras via Mitt3. Ska du köpa loss den kvarstående bindningstiden för att på så vis förlänga, då måste du komma i kontakt med abonnemangsavdelningen som har den möjligheten. De har endast öppet på vardagar och nås per telefon.

Förköpserbjudandet för P40-serien har dessvärre utgått och jag måste meddela att det inte går att teckna i efterhand till samma villkor som gällde under förköpsperioden. Min rekommendation till dig är att du kontaktar kundservice för att se över din situation. 

 

Svara