Besvarat

Förlängning av abbonemang med telefon i förtid

  • 10 September 2022
  • 2 svar
  • 219 visningar

Hej!

På mitt nuvarande abonnemang på en iPhone 12 så har jag bindningstid tills Oktober. Jag är nu intresserad av att förbeställa en iPhone 14 Pro och undrar om jag köper en sån via hemsidan med samma abonnemang som jag hade på min iPhone 12 om den ändringen kommer sker automatiskt och jag inte behöver betala totala summan för 2 separata mobiler med 2 abonnemang, eller måste man ringa in till kundtjänst och informera att man behåller obegränsat abonnemang men tar det på en annan mobiltelefon. I det fallet betalar man väl bara för telefon 1 och telefon 2 samt för 1 abonnemang tills bindningstiden på telefon 1 är över?

Tack för tiden!

icon

Bäst svar av JeppePeppe 13 September 2022, 16:34

Visa original

2 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 😊, @Calsey 

Jag tror när du klickar i “ Fortsätt med mitt nummer hos Tre  “ och väljer du vill att abonnemanget ska innehålla. Sen när du tryckt “ Gå vidare “ , så kommer du till skriva in ditt befintliga 3 nummer.  Då ska det bli en förlängning som jag tolkar det som . Eftersom du har obegränsat nu , så väljer du det bara nu igen och går vidare .

Sen kan jag tänka mig att det blir en slutfaktura på mobilen eftersom den är på avbetalning. Och abonnemangen är ingen bindningstid på .Men det bör bli sista faktura i November någon gång för mobilen. Eftersom det som används i oktober betalas i november.

Så det kommer på samma faktura som när du skaffar ny telefon på avbetalning , samt det obegränsade abonnemanget du fortsätter med. 

Så antar det blir så att du betalar för 2 mobiler en månad cirkus . Beror på vilket datum i månad november det går ut . Och jag tror inte det blir någon kostnad på abonnemanget , eftersom du fortsätter / förlänger det . Så det blir ju att du bara kan ha en telefon , då det bara är ett Sim-kort aktivt , eller om du väljer E-sim som du också kan göra.  Men man får alltid hem Sim-kort hem , sen kan man välja på nätet om man vill ändra det till det mer digitala e-sim kortet.

Och jag tror inte du behöver byta sim-kort ens, även om du får ett hem skickat . Så slippe du aktivera nytt .

 

Mvh F

Användarnivå 7
Emblem +36

Grymt svar @frodrik91! 🕺

Din nuvarande iPhone 12 ligger kvar till det datumet delbetalningen är kvar (Sista fakturan november i och med att det är eftersläpande fakturering)  tillsammans med din nya telefon, som sedan löper vidare till och med sitt slutdatum 😊

Mycket riktigt behöver du inte byta SIM-kort!

Svara