Besvarat

Förlängt abonnemang, trasig lur färdigbet. Bara beställa ny?

  • 11 February 2021
  • 3 svar
  • 199 visningar

Hej hopp! Här kommer kanske en superdum fråga. För några månader sedan förlängde jag abonnemanget på min då fungerande telefon för att jag tänkte att den håller säkert i 2 år till. Optimistisk som jag var gjorde jag detta i hopp om att jag skulle lyckas behålla luren i "bra" skick en bindningstid ut till. Men efter några olyckor (tappat ett antal gånger) är nu telefonen obrukbar.

Min fråga till er är: eftersom jag betalat av telefonen kan jag väl bara beställa en ny på nuvarande nummer och abonnemang? Har väl inget med bindningstiden att göra? Telefonen är ju en kostnad, abonnemanget en annan. 

Så om jag t.ex går in och väljer en ny telefon för 4-500:- ink. abonnemang (som jag då redan har) ska väl det funka? 

 

icon

Bäst svar av JeppePeppe 12 February 2021, 09:24

Visa original

3 svar

Kom på nu att det antagligen är så att jag får betala mellanskillnaden för de månaderna som är kvar tills jag kan förlänga mitt abonnemang (i juni?). Så t.ex. Mitt abonnemang har bindningstid till 2021-10-25. Jag kan förlänga det 2021-06-28. Då får jag alltså betala för feb-mars-april-maj-juni för att köpa ut mig? Har jag tolkat rätt? 

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @gustavp94, välkommen till 3Community :rainbow:

Det går superbra att bara lägga till en telefon på delbetalning! Det är inga konstigheter.
Har du fortfarande en avbetalning på din nuvarande telefon, så kan du kontakta kundservice för att köpa ut den om du skulle vilja, annars går det bra att betala 2 st telefoner samtidigt så klart.

Ingen kostnad för mellanskillnad ska förekomma då du inte behöver förlänga om abonnemanget med en ny telefon, utan endast lägger till en ny kostnad :blush:

Användarnivå 7
Emblem +38

+1

Svara