Besvarat

Förnya abonnemang med ny telefon

  • 10 October 2018
  • 1 svar
  • 490 visningar

Hejsan!

Jag har varit kund hos er i över 15 år. Alltid varit väldigt nöjd. Jag brukar förnya mitt abonnemang var 24 månad och då uppgradera till en nyare mobil.
Till saken nu är att min huwai p10 gått totalt sönder i skärmen och samtidigt blivit väldigt seg då knappar skadats.

Min undran är om jag kunde få uppgradera till en ny mobil redan nu och lägga till mitt abonnemang och förlänga detta trots att mitt hår ut först om 5 månader. Kan man förlänga i 26 månader istället exempelvis?
Känns så onödig att skaffa en ny mobil när jag redan om 2 månader kan få en ny genom er och förnyat avtal.
Jag skulle gärna vilja ha huwai p20 pro

Hör gärna av er!

Vänligen Ellinor Brunner
icon

Bäst svar av Pettersson 10 October 2018, 16:38

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

Jag håller helt med dig, det låter lite onödigt att köpa en ny mobil om du så pass snart får förlänga ditt abonnemang!

Min rekommendation är att du ringer till 3Kundservice en vardag mellan 8-18 på 0735-300 400, så borde de kunna hjälpa dig den vägen. Ofta brukar det finnas några olika lösningar på hur man kan lösa problemet i din situation. De på kundservice har toppenkoll på det. Exempelvis skulle det kanske gå att betala av någon månad i en klumpsumma för att kunna förlänga nu direkt 🙂

Svara