Besvarat

Förnya abonnemang trots betalningsanmärkning?

  • 8 January 2019
  • 1 svar
  • 1645 visningar

Hej!

Jag ringde idag till kundtjänst och försökte förnya mitt abonnemang något i förtid, detta då jag blev av med den telefon som hör till abonnemanget och jag ändå inte har några planer på att byta ifrån Tre.

Telefonisten jag pratade med sa dock att hon inte kunde hjälpa mig, då jag enligt UC har en betalningsanmärkning. Saken är att jag hade samma betalningsanmärkning även när jag förlängde abonnemanget förra gången, och hade också en när jag förlängde gången innan det. Båda de gångerna sa säljaren till mig att man kan göra ett undantag i vissa fall (eftersom jag varit kund hos Tre i mer än 10 år och alltid betalat räkningen i tid till exempel).

Nu undrar jag om ni ändrat något i er policy eller om det bara finns en möjlighet som damen jag pratade med inte visste om? För mig lutar det åt att det finns någon möjlighet som hon inte visste om, då hon sa att jag inte borde kunnat förnya abonnemanget de senaste två gångerna. Men det har jag ju uppenbarligen gjort liksom.
icon

Bäst svar av Nils 10 January 2019, 09:01

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Tjena @Krigarn ! 👋🏼

Tyvärr så finns det inget sätt för oss att komma runt detta i dagsläget. Jag önskar självklart att vi på något sätt kunde ordna så att du kunde få en ny mobil. Vi är dessvärre rätt hårt styrda när det kommer just till kreditregler och har ej möjlighet att rucka på dessa.

Svara