Förnyelse av abonnemang

  • 8 February 2019
  • 4 svar
  • 212 visningar

Hej, har ett abonnemang på en iphone 7+ som går ut i juni tror jag om jag minns rätt. Förra gången jag förnyade mitt abonnemang gjorde jag det när det var 3 månader kvar. Alltså i mars. Nu är det februari och jag sitter här med en mobil som inte funkar ett smack. Så väntar bara på att det ska bli mars. Till min fråga då: när jag väl förnyar och hämtar ut en iphone 8+, måste kostnaden stiga eller kan jag ha kvar mitt gamla abonnemang och att mobilen blir gratis eller hur går det till? För har för mig mobilen kommer lite på köpet eller om jag är helt ute och cyklar.

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
hej, det kommer självklart till en kostnad för mobilen varje månad. Men du kan välja att betala hela kostanden eller för olika månader. Tyvärr har iPhone 8+ utgått från sortimenten. Den kanske kan finnas i någon butik men tror det är höga odds på nej.
Men jag skulle verkligen rekommendera iPhone xr om du är sugen på en iPhone. otrolig telefon de där.
Vill du ha storleken av en +-modell så är det iPhone xs max som gäller. Själv har jag xs max, den är magisk. På alla sätt!
Jadå det förstår jag. Men tänker om jag sänker abonnemanget en aning och ökar avbetalningen, då borde väl inte priset stiga? Ja jo har funderat på xs max men är ju lite beroende av hemknappen. Ser inte hur jag ska fungera utan den
Användarnivå 7
Emblem +38
Nä då borde du kunna behålla kostnaden.

jag förstår dig! Min sambo var likadan, även jag var skeptisk, men hur det fungerar med de nya modellerna är magiskt!
Användarnivå 7
Emblem +40
Om du är beroende av en ny mobil redan nu skulle du kunna ringa till 3 och se om det finns möjlighet för dig att förlänga lite tidigare 🙂

Svara