Besvarat

Försäljare

  • 29 May 2019
  • 3 svar
  • 2435 visningar

Jej. Blev för ett tag sen kontaktad av en försäljare som så att han var återförsäljare av 3 och ville hjälpa mig uppdatera mina abonnemang. Allt lät fint och jag skulle få högtalare, hörlurar och fria skärmbyten i ett år. Produkterna har jag fått och det är bra så, dock blev räkningen skyhög. Det jag regerade på att när jag hämtade ut paketet så stod det VIGGO på men allt var som han sagt och det var bra. Så ringde de igen nu den 20e och kollade om jag var nöjd och jo visst det var jag men räkningen hade blivit hög. Det berodde på något avslut som han sa och skulle bli bättre nästa månad. Den räkningen var lite lägre.

Men i fredags den 24e ringde en annan person och utgav sig för att ringa på uppdrag från er på tre då jag har blivit lurad av VIGGO och att han skulle hjälpa mig ställa det till rätta. Detta skulle bara kosta 500 kronor för att även få en spärr för att fler försäljare inte skulle ringa. Det jag upptäckte sen var att det var 499/månad! Ett företag som kallade sig mobile grupp och tjänsten hette teknikvännen.

Nu känner jag mig rådvill. Vad är allt detta? Jag kan inte komma åt och se mina fakturor på tre. Jag kan inte se vad som är pålägg o.s.v.

VIGGO har nu skickat ett paket med en högtalare som jag måste hämta ut för att deras avtal ska gälla, mobilegroup sa att jag ABSOLUT inte fick hämta ut något och de skulle få ner min mobilkostnad till 199/abonnemang. Jag har tre stycken. Nu behöver jag nog er hjälp att förstå, har jag blivit lurad? Kontakta mig gärna! Jag är nöjd med 3 och har haft er i många år och vill gärna fortsätta med det!

Mvh sophia

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
icon

Bäst svar av Jocke 30 May 2019, 08:30

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
*null*
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej @Sophia83, vi på Tre har flera olika återförsäljare, VIGGO är en av dem men Mobile Group är det ej.

Vi har avslutat vårt samarbete med Mobile Group sedan en tid tillbaka men även uppmärksammat att Mobile Group fortsätter att ringa ut till våra kunder i syfte att sälja diverse tillbehör eller andra tjänster på delbetalning genom Billmate eller genom andra tjänster som Klarna m.m..

Allt vi säljer fakturerar vi själva; vi använder oss inte utav någon extern part vid fakturering av våra tjänster eller produkter. I detta fall rekommenderar jag dig starkt att ta kontakt med Mobile Group.

Du kan även kontakta kundservice på Tre om du önskar se igenom dina fakturor eller har frågor kring dem.
Användarnivå 7
Emblem +38
Hej @Sophia83, vi på Tre har flera olika återförsäljare, VIGGO är en av dem men Mobile Group är det ej.

(Förstår att det inte är lätt att hålla reda på allt @Chipsgeneralen 😉)

Vi har avslutat vårt samarbete med Mobile Group sedan en tid tillbaka men även uppmärksammat att Mobile Group fortsätter att ringa ut till våra kunder i syfte att sälja diverse tillbehör eller andra tjänster på delbetalning genom Billmate eller genom andra tjänster som Klarna m.m..

Allt vi säljer fakturerar vi själva; vi använder oss inte utav någon extern part vid fakturering av våra tjänster eller produkter. I detta fall rekommenderar jag dig starkt att ta kontakt med Mobile Group.

Du kan även kontakta kundservice på Tre om du önskar se igenom dina fakturor eller har frågor kring dem.



Här ska man tycka man har snappat upp!
tack för att du klargjorde 🙂 bra räddat! 😌

Svara