Skip to main content

Försäljare via telefon - Är det från Tre?

• August 27, 2018
  • 4 svar
  • 1377 visningar

Hej!

Blir ibland uppringd av externa försäljare som vill förlänga mitt mobilabonnemang eller mobildbredband abbonnemang. Känns inte som om det är från 3 utan att det är någon extern försäljare.

Är dem att lita på eller skall man hellre ta kontakt med er direkt?

4 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • August 27, 2018
Hej!

Man ska kunna lita på säljare som ringer, precis som säljare som står i en butik. Viktigt att tänka på är väl egentligen bara att inte lämna ut massa uppgifter, om de har en bra koppling till bolaget de ringer för kan de få fram informationen de behöver - med endast några få kompletterande frågor så som abonnemangsform, exempelvis.

Personligen skulle jag inte teckna upp mig på något från en säljare som ringer utan antingen gå in i en butik eller köpa via hemsidan alternativt ringa kundtjänst. Ofta går det att få samma erbjudan den vägen också.

• Rookie
  • September 8, 2025

Nej det går inte att lita på en försäljare som säger sig vara från 3, detta hände mig:
Sämre än sämst! Jag blev utsatt för en försäljare från NOSP som sa sig vara från 3 och som lovade ett bättre och billigare abonnemang än det vi hade med en annan operatör. Det var så klart lögn och bedrägeri. Så nu sitter vi fast här i 36!! Veckor med ett dyrare och sämre abonnemang eftersom 3 vägrar ta sitt ansvar och avsluta det. Vilket jag bett dem om gång på gång. Jag är 73 år, det här kan inte vara rätt.

Så stor varning för 3 och de försäljare de väljer att anlita!!

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • September 16, 2025

Hej ​@JillM! 👋🏻

Ursäktar mitt sena svar. Jag beklagar också situationen, det är väldigt tråkigt att detta inträffat.

Eftersom detta är ett publikt forum kan vi dessvärre inte göra mycket för att lösa ärendet härifrån. Det vi kan göra är att hänvisa till kundservice för att vi ska ha möjlighet att utreda det som hänt, och rätta till eventuella felaktigheter. Nu har du redan varit i kontakt med kundservice flera gånger, men inte fått den hjälp du önskat, vilket jag verkligen beklagar. 

Vi ser väldigt allvarligt på situationer där kunder känner sig vilseledda, och det är självklart inget vi accepterar. 

Om du känner att ärendet inte utretts tillräckligt noggrant, är du alltid välkommen att kontakta kundservice igen.

• Nykomling
  • November 8, 2025

Jag blev också uppringd av en" försäljare från 3" Frågade honom flera gånger om han jobbade på 3 eller åt 3. Han jobbade på 3 så jag band upp mig på 7 abonnemang med 1 månads ångerrätt. Men han ljög mig rätt upp i ansiktet för han var från Nosp så nu sitter jag med 7 värdelösa abonnemang som är 10 gånger långsammare än Telenor. Fakturan kommer från 3 men 3 har inget med det att göra så du får lycka till. Dom orden fick jag höra i en butik i Skövde

Nosp 💩

Och nu också 3💩