Skip to main content
Svar

Funkar inte att beställa nytt SIM-kort via Mitt3

  • January 7, 2019
  • 3 svar
  • 787 visningar

Hur kan jag beställa ett bytt simkort verkar inte gå på Mitt3

Bäst svar av Nils

Halloj @Cardell !

Varmt välkommen till 3Community! :-)

Du kan beställa ett nytt SIM-kort genom att kontakta kundservice eller besöka en 3Butik, men det ska absolut även fungera att göra via Mitt3.

  • Logga in på Mitt3
  • Klicka på abonnemangsfliken
  • Scrolla ner till inställningar
  • Välj beställ/aktivera SIM-kort.
  • Klicka på knappen beställ nytt SIM-kort

Det är även under den här fliken som du sedan kan aktivera ditt SIM-kort genom att knappa in SIM-kortsnumret (19 siffror) och klicka på aktivera.

3 svar

Nils
Moderator
Forum|alt.badge.img+36
  • Moderator
  • Svar
  • January 9, 2019
Halloj @Cardell !

Varmt välkommen till 3Community! :-)

Du kan beställa ett nytt SIM-kort genom att kontakta kundservice eller besöka en 3Butik, men det ska absolut även fungera att göra via Mitt3.

  • Logga in på Mitt3
  • Klicka på abonnemangsfliken
  • Scrolla ner till inställningar
  • Välj beställ/aktivera SIM-kort.
  • Klicka på knappen beställ nytt SIM-kort

Det är även under den här fliken som du sedan kan aktivera ditt SIM-kort genom att knappa in SIM-kortsnumret (19 siffror) och klicka på aktivera.

  • Registrerad användare
  • April 9, 2019
Hej,
Jag har samma problem. Jg har beställt ett nytt SIM-kort för min Padda tre gånger, och varje gång stod det att det kommer att skickas inom 2-3 dagar, men ingenting händer.

Varför fungerar det inte?
Susanne

Forum|alt.badge.img+9
  • Pensionerad Moderator
  • April 10, 2019
Hejsan @SusanneK!

Kommer detta meddelande upp efter du har beställt ett SIM-kort i Mitt3: "Tack! Ditt nya SIM-kort skickas till din folkbokföringsadress."? Om inte så har beställningen inte gått igenom, testa att rensa cache och cookies i din webbläsare och försök igen. 👷