Skip to main content

gåva/presentpåse i butik (eller inte)

• February 11, 2026
  • 1 svar
  • 38 visningar

Forum|alt.badge.img

Alltså ibland är det faktiskt bättre att inte ge bort något..!
Jag och två sv mina avkommor gick förbi en ”Tre-butik” där den anställde och gissningsvis hans två vänner ropade till sig mitt ena barn och gav bort en ”penna” till pekskärm/telefon. Jag fick sedan äran att svara på lite frågor och eftersom jag ”turligt” nog har ett Tre-abonnemang så fick även jag en gåva. En presentpåse. En pappåse med en gåva i. Ihopnitad med en klammer överst. Kanske rentav var bra så jag slapp se innehållet på plats.
Den innehöll en Caprii-sun!! En liten förpackning saft i en hyfsat stor papppåse!!
Är inte på något, okej litet, sätt otacksam. Men hallå!! I det här fallet kunde de skitit i att lägga något i påsen. (Om nu inte någon plockat ur det som det skulle vara då). Ibland är det bättre att inte ge bort något. Hade jag inte bundit mitt abonnemang för drygt två v sen hade jag sagt upp det i ren jävla protest mot puckade idéer. 

1 svar

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • February 13, 2026

Hejsan ​@Krabban2! 👋

Jag förstår verkligen att ett juice-paket inte är en höjdare till gåva helt klart. När jag har kikat internt gällande detta så ska faktiskt inte våra egna 3Butiker ge bort några gåvor vanligtvis, vilket får mig att tänka att detta kan vara någon återförsäljare till oss - kan det stämma? I sådana fall är det dom själva som väljer vad som ges bort - men jag förstår naturligtvis att det kan vara en besvikelse när det kommer en onödigt stor påse med ett litet innehåll.