Gratis tillbehör som kostar

  • 12 February 2019
  • 4 svar
  • 856 visningar

Jag förlängde två abonnemang, fick således 2 nya telefoner. I paketet medföljde hörlurar och högtalare. Trevligt. Förutom att jag nu på fakturan ser att jag får betala 400 kr i månaden extra för detta. Vore bra om försäljaren hade nämnt något om detta, då hade jag ju kunnat tacka nej. Känner mig väldigt lurad av 3. 😠

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

det är inte så att det är dina telefoner som du ser på din faktura? Vad är det som står, mer exakt? Har svårt att se att ett par hörlurar och en högtalare skulle kosta 400kr/månad, dvs 9600kr utan att du fått reda på detta när du gjorde köpet. Det ska nämligen framgå på avtalet.
Då det står tillbehör till mobiltelefon på fakturan så är det inte telefonen som kostar extra. Det tar de också betalt för.
Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, som @Pettersson skriver låter det märkligt att det inte framgick i sådana fall på avtalet. Högt pris för en högtalare och hörlurar.

Mär det via tre du köpt detta? Ibland har folk åkt på saker via en annan återförsäljare. Tex Viggo.
Men ja, kolla på avtalet. Skulle rekommendera att rings 3 för att kolla med dom
vad det kan vara annars!
Blev pålurad en "GRATIS IPAD....bredband skulle bara aktiveras om jag stoppade i SIM kortet....🤔🤔
BLUFF. Sitter nu med en faktura på 100 kr + 349 kr för bredband.
Som skulle vara helt GRATIS om jag förlängde i 24 månader....
Förbannad på säljaren kan jag ju säga. Och tre kan inget göra?!?! Man kan alltid göra något
Fler som råkat ut för detta?
Skulle vara kul om man blev kontaktad av en med position i företaget. Men så blir det väl inte?
Snart går bindningstiden ut och då är man härifrån som en löning....:-(


tror helt och hållet att de försöker blåsa oss kunder...🤐

Svara