Besvarat

Häva spärr

  • 2 September 2018
  • 2 svar
  • 1045 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Hej min telefon har kommit till rätta och skulle vilja häva spärren på den.
H/Jari
icon

Bäst svar av Tristan 2 September 2018, 17:35

Visa original

2 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Jari!

För att häva spärr av abonnemang samt mobilens IMEI måste den som står för abonnemanget ta kontakt med 3:s Kundservice.

Enklast görs detta med ett telefonsamtal till Kundservice - ring 300 från en 3-mobil eller 0771- 735 300 från vilken telefon som helst.

Abonnemanget, ifall det är spärrat, låses upp inom 15 minuter men att släppa på IMEI-spärr för mobilen kan ta längre tid beroende på veckodag och arbetsbelastning för aktuell avdelning hos 3 så där får du räkna med upp till 48h.

Mitt abonnemang är fortfarande spåret trots betalning för över en vecka sen 

Svara