Skip to main content
Besvarat

Häva spärr

  • 2 september 2018
  • 2 svar
  • 1452 visningar

  • Registrerad användare
Hej min telefon har kommit till rätta och skulle vilja häva spärren på den.
H/Jari

Bäst svar av Tristan

Hej Jari!

För att häva spärr av abonnemang samt mobilens IMEI måste den som står för abonnemanget ta kontakt med 3:s Kundservice.

Enklast görs detta med ett telefonsamtal till Kundservice - ring 300 från en 3-mobil eller 0771- 735 300 från vilken telefon som helst.

Abonnemanget, ifall det är spärrat, låses upp inom 15 minuter men att släppa på IMEI-spärr för mobilen kan ta längre tid beroende på veckodag och arbetsbelastning för aktuell avdelning hos 3 så där får du räkna med upp till 48h.
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

2 svar

Tristan
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+10
  • Superhjälte
  • 524 kommentarer
  • Svar
  • 2 september 2018
Hej Jari!

För att häva spärr av abonnemang samt mobilens IMEI måste den som står för abonnemanget ta kontakt med 3:s Kundservice.

Enklast görs detta med ett telefonsamtal till Kundservice - ring 300 från en 3-mobil eller 0771- 735 300 från vilken telefon som helst.

Abonnemanget, ifall det är spärrat, låses upp inom 15 minuter men att släppa på IMEI-spärr för mobilen kan ta längre tid beroende på veckodag och arbetsbelastning för aktuell avdelning hos 3 så där får du räkna med upp till 48h.

  • Rookie
  • 5 kommentarer
  • 27 december 2023

Mitt abonnemang är fortfarande spåret trots betalning för över en vecka sen 


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies