Besvarat

Har IPhone Xs kompatibilitet för 4G?

  • 10 October 2018
  • 4 svar
  • 294 visningar

---------------------





[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Pettersson 10 October 2018, 12:08

Visa original

4 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej!

Gå till Inställningar klicka på Mobilnät och titta sedan under Mobildata.
Där ska du se en valmöjlighet som heter "Alternativ för mobildata".
Klicka på den och kontrollera att du har LTE aktiverat.

Om funktionen är aktiverad skall mobilen koppla upp sig automatiskt om det finns tillgängligt 4G-nät.

Att kunna stänga av LTE kan vara bra vid situationer där man befinner sig på en plats med bristfällig 4G-täckning, då detta dels kan medföra ständiga byten mellan 4G & 3G och dels ökad energiförbrukning vilket i sig leder till kortare batteritid.
Hej! Jo det är just den featuren jag letar efter men den finns inte där. Endast:
mobildata av/på
roaming av/på
internetdelning av/på
Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

iPhone XS har stöd för 4G. Det som krävs är ju dock att du befinner dig på ett ställe där 4G är utbyggt. Det finns ingen begränsning i hårdvaran vad gäller stödet.

För att se om du hittar inställningen - testa att gå in på "Inställningar - Mobilnät - Alternativ för mobildata". Finns det ett val som heter "Aktivera 4G" där? "Aktivera 4G" bör vara inställt på "Röst och data". Den inställningen ligger lite gömd.

Om det valet inte finns skulle jag rekommendera att du återställer dina nätverksinställningar. Detta gör du genom att gå till Inställningar - Allmänt- Nollställ - Nollställ Nätverk. För att se om det hoppar igång igen. En nollställning av nätverksinställningarna tar inte bort något från telefonen, mer än att de WiFi-nätverk du har sparats försvinner.

Fungerade något av ovan för dig?
Hej igen! Återställning fungerade så till vida att den har aktiverat 4g men jag har fortfarande inte funktionen under mobilnät som både du och mitt googlande angett. Märkligt men nu har jag 4g iaf.
Tackar för snabba svar!

Svara