Besvarat

Har jag blivit dubbelt debiterad för 2 GB mobilsurf?

  • 16 August 2019
  • 1 svar
  • 157 visningar

  • Nykomling
  • 0 kommentarer
Jag köpte en Samsung GS7 via 3 i december 2018 och valde då abonnemanget 2Surfa 2GB till denna, men detta lades tydligen bara till mitt befintliga abonnemang 3Mobilsurf Plus (som jag inte hade bindningstid på). Enligt informationen under fliken Dina tjänster står det att 2 GB data ingår i 3 Mobilsurf Plus redan. Enligt fakturan har jag betalat 149:- för 3Surfa 2GB och 89:- för 3Mobilsurf Plus, en av dessa till synes i onödan.

Går jag in på abonnemangdetaljer på hemsidan listas bara 2GB/mån under "Ditt Abonnemang"/"Mobilsurf" så det syns inte ens att jag har två tjänster igång samtidigt. Jag upptäckte detta nu, det känns inte jättekul. Jag har varit kund hos 3 i 14 år och det har fungerat smidigt hittils.

Jag vill självklart inte betala dubbelt, vad kan jag göra åt detta? Kan jag få tillbaka pengarna jag betalt in i onödan på 3Mobilsurf Plus sedan januaris faktura? Att behålla den sistnämnda tjänsten hade varit bäst eftersom den är billigast men jag har 2 års bindningstid på mobilen och jag vet inte om bindingstiden även gäller 3Surfa 2GB.

Vad ska jag göra? (jag förstår om vanliga kunder inte kan besvara denna, förlåt om detta är fel plats för frågan)
icon

Bäst svar av Nils 19 August 2019, 09:46

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hejsan @KA3 och varmt välkommen till 3Community!

Just 3Mobilsurf Plus är en tjänst som du lägger på ett befintligt abonnemang och inte ett abonnemang i sig.

3Surfa 2GB är det abonnemang du isåfall har och där ingår det 2GB, så om du inte vill ha 4GB så kan du säga upp tjänsten 3Mobilsurf Plus smidigt direkt på Mitt3.

Svara