Besvarat

Hur får jag bort min SIM-kortsspärr?

  • 11 September 2018
  • 3 svar
  • 1033 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Hej,

Spärrade nyligen mitt abonnemang eftersom att jag blev bestulen på min telefon. har nu köpt en ny telefon och har fått hem ett nytt SIM-kort, har även aktiverat det SIM-kortet. Men jag har fortfarande ingen möjlighet att ringa? Rösten i telefonen säger att jag antingen INTE har betalat min faktura (vilket jag definitivt har) eller att jag har kostnadskontroll? båda de alternativen stämmer inte in på mig. Hur ska jag gå tillväga? Har inte möjlighet att få en annan telefon då jag är iväg, så kan inte ringa. hur ska jag göra? Tycker det är konstigt att man inte kan aktivera telefon via sin egen sida... Snälla, är tacksam för snabbt svar!
icon

Bäst svar av Tristan 11 September 2018, 08:24

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Joep!

Om du har spärrat ditt abonnemang måste också spärren släppas för att du skall kunna nyttja det nya aktiverade SIMkortet.

Har du försökt med att nå Kundservice genom att ringa 300 i din mobil?

Ifall det inte fungerar och du inte har tillgång till någon annan telefon på vilken du kan nå Kundservice på 0735 300 400 föreslår jag att du tar kontakt med dem via chatten länkad nedan.
Chatt

Då bör du vara igång igen inom 10-15 minuter från när du får kontakt med Kundservice.
har exakt samma problem. hur gör jag?
Användarnivå 4
Emblem +9
har exakt samma problem. hur gör jag?

Hejsan @KatarinaESvensson! 😊

Om ditt abonnemang också varit spärrat och du fått hem nytt SIM-kort som du aktiverat måste även spärren tas bort innan du kan använda abonnemanget igen. Den försvinner inte av sig själv nämligen.

Du kan få hjälp med detta i kontakt med kundservice eller i din närmsta 3Butik.

Svara