Besvarat

Hur spärrar jag min telefon?

  • 16 september 2018
  • 2 svar
  • 411 visningar

Hej! Min mobil har precis blivit stulen, dock har jag inte tillgång till en mobil/telefon just nu så jag kan inte ringa och anmäla detta till er kundtjänst, men jag vill väldigt gärna spärra den genom IMEI-nummert iallafall, är det möjligt? Mvh Elin Eghbal

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang och ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bästa svar av Tristan 16 september 2018, 06:46

Hej Elin!

Det är viktigare att spärra abonnemanget och det kan vem som helst göra åt dig genom att ringa 0735 - 300 400 och välja alternativ 1 i knappvalet samt ange ditt mobilnummer och det kan vara bra om personen som ringer även har ditt personnummer. Jag har inte använt den funktionen på över 4 år så jag minns inte exakt vad den efterfrågar men den kombinationen nummer och personnummer är rimlig.

IMEI-spärren innebär bara att inget annat SIMkort kan använda din mobil för röstsamtal inom de delar av världen som använder spärrdatabasen.

Du kan även nå Kundservice på andra vis än via telefon men chatten är bara öppen på vardagar och mail besvaras inom två arbetsdagar vilket gör att det kan ta längre tid att få abonnemanget spärrat den vägen men du hittar de kontaktuppgifterna här.
Visa original

2 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Elin!

Det är viktigare att spärra abonnemanget och det kan vem som helst göra åt dig genom att ringa 0735 - 300 400 och välja alternativ 1 i knappvalet samt ange ditt mobilnummer och det kan vara bra om personen som ringer även har ditt personnummer. Jag har inte använt den funktionen på över 4 år så jag minns inte exakt vad den efterfrågar men den kombinationen nummer och personnummer är rimlig.

IMEI-spärren innebär bara att inget annat SIMkort kan använda din mobil för röstsamtal inom de delar av världen som använder spärrdatabasen.

Du kan även nå Kundservice på andra vis än via telefon men chatten är bara öppen på vardagar och mail besvaras inom två arbetsdagar vilket gör att det kan ta längre tid att få abonnemanget spärrat den vägen men du hittar de kontaktuppgifterna här.
Användarnivå 3
Emblem +9
Halloj @eeelin3!

Varmt välkommen till vårt härliga community - jättekul att se dig här! 😀

Hur har det gått? Hjälpte Tristans svar dig att spärra din telefon? Glöm inte att markera svaret som "Bästa svar" i sånt fall så att vi andra vet att det fungerar.

Hoppas du har en finfin vecka!

Svara

    Vi använder cookies

    Genom att använda 3Community godkänner du att vi använder cookies för att förbättra och anpassa din upplevelse. Läs mer.

    Acceptera Cookie settings