Besvarat

Hur vet jag vilket simkort som är kopplat till telefonnummer

  • 19 March 2023
  • 5 svar
  • 304 visningar

Jag har startat abonnemang med 3 och fått sim-kort hemskickade. Nummerflytt kommer ske från Telenor lite senare vilket jag fått besked om. Nu vill jag aktivera korten och abonnemangen. Hur vet jag vilket simkort som är kopplat till vilket telefonnummer? Det står inget telefonnummer på korten och de siffror som finns på korten finns inte i abonnemangsuppgifterna i Mitt3.

Vad gör jag?

 

icon

Bäst svar av Qwirks 19 March 2023, 11:34

Visa original

5 svar

Användarnivå 5
Emblem +33

Om jag minns rätt får du skriva in SIM-kortnumret när du aktiverar SIM-korten på Mitt3 så det spelar antagligen ingen roll vilket SIM-kort du aktiverar till vilket abonnemang.

Användarnivå 7
Emblem +36

Snyggt @Qwirks! Det stämmer mycket riktigt!

Aktivera vilket simkort som helst på ett av numren 😊

Användarnivå 6
Emblem +40

Rätta mig om jag är fel ute😉 @Qwirks  @JeppePeppe 

 

Om man redan startat abonnemang hos 3 . T.ex Mobil + mobilabonnemang med nummerflytt vid ett specifikt datum från tidigare Operatör . P.g.a bindningstid eller annat skäl. Då får man väl SIM-korten med sig / på posten med tillfälliga nummer. Antingen aktiva eller att man får aktivera . (tror aktiva ) . Antar att abonnemanget börjar gälla direkt då man fått hem hårdvaran , om det är ny hårdvara. Eftersom det låter som det redan är aktivt , men att inte nummerflytten är gjord ännu.

Tänker hur man kopplar ihop rätt telefonnummer från nummerflytten från Telenor , till rätt tillfälliga telefonnummer hos 3 . Är inte Sim-korten aktiverade direkt då ?

/F

Användarnivå 7
Emblem +36

Rätta mig om jag är fel ute😉 @Qwirks  @JeppePeppe 

 

Om man redan startat abonnemang hos 3 . T.ex Mobil + mobilabonnemang med nummerflytt vid ett specifikt datum från tidigare Operatör . P.g.a bindningstid eller annat skäl. Då får man väl SIM-korten med sig / på posten med tillfälliga nummer. Antingen aktiva eller att man får aktivera . (tror aktiva ) . Antar att abonnemanget börjar gälla direkt då man fått hem hårdvaran , om det är ny hårdvara. Eftersom det låter som det redan är aktivt , men att inte nummerflytten är gjord ännu.

Tänker hur man kopplar ihop rätt telefonnummer från nummerflytten från Telenor , till rätt tillfälliga telefonnummer hos 3 . Är inte Sim-korten aktiverade direkt då ?

/F

 

Bra input! Man får ett tillfälligt nummer innan sitt “riktiga” nummer flyttats över - så det är bara att hålla koll på sina tillfälliga nummer så att man sätter i rätt simkort i rätt telefon (ni får SMS med vilket ert tillfälliga nummer är, och vilket nummer som kommer ersättas med vad).

I värsta fall är det bara att byta simkort i efterhand 😊

Användarnivå 6
Emblem +40

Ja ,exakt . Det va det jag tänkte i slutändan. Att det kan bli det scenariot över att man får skifta för rätt ska bli rätt 😎

Svara