Om jag minns rätt får du skriva in SIM-kortnumret när du aktiverar SIM-korten på Mitt3 så det spelar antagligen ingen roll vilket SIM-kort du aktiverar till vilket abonnemang.
Snyggt @Qwirks! Det stämmer mycket riktigt!
Aktivera vilket simkort som helst på ett av numren
Rätta mig om jag är fel ute @Qwirks @JeppePeppe
Om man redan startat abonnemang hos 3 . T.ex Mobil + mobilabonnemang med nummerflytt vid ett specifikt datum från tidigare Operatör . P.g.a bindningstid eller annat skäl. Då får man väl SIM-korten med sig / på posten med tillfälliga nummer. Antingen aktiva eller att man får aktivera . (tror aktiva ) . Antar att abonnemanget börjar gälla direkt då man fått hem hårdvaran , om det är ny hårdvara. Eftersom det låter som det redan är aktivt , men att inte nummerflytten är gjord ännu.
Tänker hur man kopplar ihop rätt telefonnummer från nummerflytten från Telenor , till rätt tillfälliga telefonnummer hos 3 . Är inte Sim-korten aktiverade direkt då ?
/F
Rätta mig om jag är fel ute @Qwirks @JeppePeppe
Om man redan startat abonnemang hos 3 . T.ex Mobil + mobilabonnemang med nummerflytt vid ett specifikt datum från tidigare Operatör . P.g.a bindningstid eller annat skäl. Då får man väl SIM-korten med sig / på posten med tillfälliga nummer. Antingen aktiva eller att man får aktivera . (tror aktiva ) . Antar att abonnemanget börjar gälla direkt då man fått hem hårdvaran , om det är ny hårdvara. Eftersom det låter som det redan är aktivt , men att inte nummerflytten är gjord ännu.
Tänker hur man kopplar ihop rätt telefonnummer från nummerflytten från Telenor , till rätt tillfälliga telefonnummer hos 3 . Är inte Sim-korten aktiverade direkt då ?
/F
Bra input! Man får ett tillfälligt nummer innan sitt “riktiga” nummer flyttats över - så det är bara att hålla koll på sina tillfälliga nummer så att man sätter i rätt simkort i rätt telefon (ni får SMS med vilket ert tillfälliga nummer är, och vilket nummer som kommer ersättas med vad).
I värsta fall är det bara att byta simkort i efterhand
Ja ,exakt . Det va det jag tänkte i slutändan. Att det kan bli det scenariot över att man får skifta för rätt ska bli rätt