I fotspåren efter oseriösa återförsäljare...

  • 10 augusti 2019
  • 2 svar
  • 199 visningar

Det tog lång tid innan jag fick benat ut vad dessa oseriösa återförsäljare höll på med och som ständigt hänvisade till att de ringde från Tre.
Det kostade också mig ett antal onödiga kronor lagda på helt onödiga kostnader, om jag bara hade vetat...
Det låter så bra att det finns en ångerrätt. Jag har använt mig av den och sitter fortfarande efter tre månader med neddroppande fakturor från Hallå Mobil och Svea Ekonomi. Skickade också tillbaka den s k ”gåvan” som jag förstod skulle komma att debiteras mig i efterhand. Och den har kommit tillbaka 2 gånger. Det låter också så bra att man kan vända sig till kundservice på Tre och det har jag också gjort, men det finns inget som de heller kan göra. Jag fick reda på att Tre sagt upp avtalet med dessa lurendrejare efter alldeles på tok för lång tid tycker jag. De har härjat vilt och Tre har inte lyssnat speciellt väl på sina kunder tycker jag. De borde ha insett dessa bluffmakare mycket tidigare och gjort något åt det.

Jag har varit trogen kund hos Tre under många år och jag tyckte det fungerade bra tills dessa återförsäljare dök upp och började jaga och jag förstår överhuvudtaget inte varför de skulle tas in.
Är mycket besviken på det sätt som detta skötts och har tappat förtroendet rejält för Tre.
Kommer därför att säga upp mina abonnemang efterhand som de löper ut.

Tack för mig!

2 svar

Användarnivå 4
Emblem +10
Hejsan @Skytten och varmt välkommen till forumet!

Jag beklagar verkligen det inträffade och hoppas verkligen det löser sig för dig snarast. Vi hade självklart hjälpt dig se över detta, men har ingen möjlighet att se över abonnemang hos Hallå Mobil utan endast våra egna abonnemang.

Gällande just den berörda återförsäljaren så är våra jurister inkopplade i ärendet med tanke på att dom i vissa fall säger att dom ringer från oss vilket absolut inte stämmer.
Tack Nils, ni är alltid lika trevliga och tillmötesgående men dessvärre är förtroendet ändå sargat. Att ha varit jagad periodvis under flera år och ständigt behöva vara på sin vakt varje gång man svara i mobilen har satt sina spår. Jag känner mig grundlurad och förbannad rent ut sagt att människor kan vara så utstuderade till att utnyttja andra. En fruktansvärd brist på empatisk förmåga.

Ja, än så länge har jag en paket som åker jo-jo, då de inte tar emot den. På så sätt så försöker de väl att förhala processen än mer och försöker trötta ut mig.
Har försökt att få en inblick i vad/vem som ligger bakom Hallå Mobil och det är ett AB, A3a Mobile Sweden AB och de är satta i konkurs sedan 2019-07-05.

Hälsning
Nina

Svara