Skip to main content
Fråga

Jag har blivit lurad av era försäljare

• November 1, 2023
  • 10 svar
  • 1277 visningar

Hejsan! Jag har blivit lovad av era försäljare att erat abonnemang skulle fungera där jag bor och ha lika bra uppkoppling som hos Telia, även att jag inte skulle bindas vid något avtal för abonnemanget men nu är det helt tvärtemot vad han sa. Jag har absolut noll täckning där jag bor och han band mig även vid ett abonnemang i 24månader. Jag vill ha abonnemanget avslutat utan att ni ska kräva mig på kompensation och det väldigt snart!!!!!

10 svar

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • November 1, 2023

Hejsan 👋🏻 , @Johknu 

Vad är det för abonnemang du skaffat/ avtalat om ? Med eller utan ny telefon . Surfpott osv . 

Och är det hos 3 i butik eller på telefon . Eller någon annan återförsäljare för 3 ? 

Vart är det du bor ? Som du upplever dålig täckning . Räcker att nämna område . 

/ F 

• Trådskapare
  • Nykomling
  • November 1, 2023

Hejsan.

Det heter 3flexibel obegränsad med obegränsad surfpott, utan telefon. 

Det är via telefon och han nämnde sig att han kom från HI3G. 

Bor i Bollstabruk i Kramfors kommun. 

Tack för svar mvh Johknu

Forum|alt.badge.img+37
  • Ambassadör
  • November 1, 2023

Om du har köpt via telefon gäller distansavtalslagen. Lär mer på sidan Avtal och ångerrätt om hur du åberopar ångerrätten.

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • November 1, 2023

Mobilabonnemang är nu för tiden utan bindningstid . Om inte kundservice gör något annat på telefon . Är du säker på att du har 24 månaders bindningstid  ? 

Sen att du inte får någon täckning kan jag förstå . När utbyggnaden saknas utanför Kramfors inprincip . 

Sen såg jag att det ligger en planerad byggnation av 4G i 

Bollstabruk. Men är ju en uppskattning och inom 6 månader . 

Jag skulle nog tipsa om kontakta kundservice och se så avtalet är korrekt och sen angående täckningen göra en felanmälan / täckningsfelanmälan eller vad man kommer fram till . Eller möjligtvis avslutar abonnemanget . Men man vill ju ha sitt nummer om man flyttat med det . 

/ F 

• Trådskapare
  • Nykomling
  • November 1, 2023

Ja de står då på mitt abonnemang att jag har bindningstid till 21 september 2025 på ”mitt3” när jag går in där. Ja alltså tycker det är hemskt att man ska bli lurad till att jag ska ha täckning där jag bor också har jag verkligen noll teckning, så vill använda ångerrätt då jag bara efter 2 timmar tecknade ett nytt abonnemang hos Telia igen. Vad är lättaste sättet att komma i kontakt med kundsupport? Ps. Jag har alltså haft mitt abonnemang sen imorse..

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • November 1, 2023

Ja de står då på mitt abonnemang att jag har bindningstid till 21 september 2025 på ”mitt3” när jag går in där. Ja alltså tycker det är hemskt att man ska bli lurad till att jag ska ha täckning där jag bor också har jag verkligen noll teckning, så vill använda ångerrätt då jag bara efter 2 timmar tecknade ett nytt abonnemang hos Telia igen. Vad är lättaste sättet att komma i kontakt med kundsupport? Ps. Jag har alltså haft mitt abonnemang sen imorse..

https://www.tre.se/support?vaId=communityGen#kontaktaoss

• Rookie
  • September 8, 2025

Sämre än sämst! Jag blev utsatt för en försäljare från NOSP som sa sig vara från 3 och som lovade ett bättre och billigare abonnemang än det vi hade med en annan operatör. Det var så klart lögn och bedrägeri. Så nu sitter vi fast här i 36!! Veckor med ett dyrare och sämre abonnemang eftersom 3 vägrar ta sitt ansvar och avsluta det. Vilket jag bett dem om gång på gång. Jag är 73 år, det här kan inte vara rätt.

Så stor varning för 3 och de försäljare de väljer att anlita!! Detta hände i augusti 2025!

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • September 16, 2025

Hej ​@JillM! 👋🏻

Ursäktar mitt sena svar. Jag beklagar också situationen, det är väldigt tråkigt att detta inträffat.

Eftersom detta är ett publikt forum kan vi dessvärre inte göra mycket för att lösa ärendet härifrån. Det vi kan göra är att hänvisa till kundservice för att vi ska ha möjlighet att utreda det som hänt, och rätta till eventuella felaktigheter. Nu har du redan varit i kontakt med kundservice flera gånger, men inte fått den hjälp du önskat, vilket jag verkligen beklagar. 

Vi ser väldigt allvarligt på situationer där kunder känner sig vilseledda, och det är självklart inget vi accepterar. 

Om du känner att ärendet inte utretts tillräckligt noggrant, är du alltid välkommen att kontakta kundservice igen.

• Rookie
  • September 16, 2025

Jag har pratat, mailat med kundservice och den säljare ni har anlitat om och om igen. Men det leder inte till någonting. De tjatar bara om ångervecka som inte gäller, och vägrar förstå vad det egentligen gäller. Att avtalet är byggt på lögner och falska uppgifter.
Med Hallon hade vi som sagt 10 surf och fria samtal, sms och mms inom EU. Abonnemanget med 3 skulle innehålla detsamma men till ett väsentligt lägre pris. Men det gör det inte! Det är 5 surf och INGA fria samtal, sms, mms inom EU - och bara 11 kronor billigare,  Rena lögner alltså vilket gör att avtalet är ogiltigt, men ändå vägrar 3 att ta sitt ansvar i den här härvan. Eftersom vi har många samtal och mycket kontakt och resor inom EU blir det väsentligt mycket dyrare för oss med det här abonnemanget. 
Jill

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • September 16, 2025

@JillM Jag förstår. Det är såklart inte fördelaktigt.

Precis som med Hallon har du dock även hos oss gratis samtal, sms och mms då du befinner dig inom EU/EES. Du kan även spendera din surfmängd inom EU/EES. Du kan däremot inte ringa kostnadsfritt från Sverige till utlandet, detsamma gäller om du har Hallon.

Tolkar jag det rätt att detta gäller företagsabonnemang? I sådant fall kan du ha mobilabonnemang med obegränsad surfmängd, 15GB, 6GB eller 1GB. Mest troligt har du då fått 6GB. Är det ett abonnemang du har eller är det flera, och kan du se hur mycket surf som ingår?

Om du har möjlighet - logga gärna in på Mitt3 med Bank-ID. Där kan du se hur många abonnemang du har, och hur mycket surf som ingår.