Skip to main content
Fråga

Jag litade på Tre. Det borde jag inte ha gjort.

• June 11, 2026
  • 0 svar
  • 30 visningar

⚠️ Varning för Tres återförsäljare – jag blev vilseledd

Jag skriver det här för att varna andra och för att jag hoppas att Tre börjar ta ansvar för hur deras återförsäljare agerar.

Jag blev uppringd av en säljare som sa att han ringde från Tre. Jag frågade uttryckligen om han arbetade på Tre och fick svaret: "Ja, du pratar med Tre." Det visade sig senare att han arbetade för återförsäljaren NOSP. Det framgick aldrig under samtalet.

Jag dubbelkollade flera gånger att:

• det var exakt samma abonnemang som jag redan hade
  • mitt nuvarande abonnemang skulle sägas upp
  • bytet skulle bli enkelt och smidigt

Jag har idag fiber och ett avtal med en månads uppsägningstid. Det som såldes till mig var i stället ett mobilt bredband med två års bindningstid. Mitt gamla abonnemang sades aldrig upp, trots att säljaren sa att de skulle lösa det. Resultatet blev att jag fått betala för två abonnemang samtidigt.

När jag upptäckte detta försökte jag häva köpet och har därför inte ens börjat använda det nya abonnemanget. Den senaste månaden har jag varit i kontakt med Tre ett stort antal gånger. Ingen verkar intresserad av hur försäljningen faktiskt gick till. Svaret är bara att "du har skrivit på avtalet". Ja, det gjorde jag – men jag gjorde det utifrån uppgifter som visade sig vara felaktiga. de säger också att en kavlitetesavdelning kollat på avtalet och det är korrekt. Och de vägrar ta in vad jag säger om säljaren från NOSP.

Tre hänvisar mig till återförsäljaren. Återförsäljaren går i princip inte att få tag på. Jag har hamnat i ett moment 22 där ingen vill ta ansvar.

jag ringer och ringer till TRE men de säger allt från att det gått för lång tid, att jag signerat avtal till att det jag hävdar inte stämmer. eller börja prata om att deras mobila bredband är lika bra som fiber. det är ointressant. 

Både jag och min man driver företag och har under många år samlat våra abonnemang hos Tre. Efter den här upplevelsen kommer vi att se över det. Jag har också svårt att förstå varför ett företag med Tres varumärke väljer att samarbeta med en aktör som NOSP när deras arbetssätt riskerar att skada kundernas förtroende. Jag som företag skulle aldrig riskera mitt rykte eller mitt förtroende genom en återförsäljare som återkommande behandlar kunder så här illa. Om en person säger att han ringer från Tre, uppger att han arbetar på Tre och säljer ett abonnemang i Tres namn, då måste Tre också ta ansvar för hur försäljningen går till och lyssna på kunden när den säger vad som hänt. Han ljög på så många områden. jag har tom bett att de ska ta fram inspelningen av samtalet men det vägrar de.

jag orkar inte ens ta alla turer i ärendet, men det här är under all värdighet och helt vansinnigt.

Min fråga till Tre är enkel: Tar ni något ansvar för hur era återförsäljare säljer era tjänster – eller är kunden helt utlämnad när något går fel?