Fråga

kan jag ångra eller ändra min abonnemang?

  • 7 August 2022
  • 3 svar
  • 286 visningar

Jag har fått precis erbjudande för att försätta hos er och började 1 augusti.

Min bredband abonnemang  är 2 år och fick en ny router som skulle bli bättre en som har nu. Men ärlig tal  router krånglar mycket, varje gång när jag ändrar något i inställningar routern starta om varje gång dessutom ta ca 2 minuter att starta (huawei router gör i 50 sek!!)

Signalen är dålig, är inte snabb som kundservice berättade, stor och ta mycket plats, jag har flyttat i hela huset för att hitta rått spot men det gick inte. 

appen på den här märke har inte avancerad inställningar, enkel och krångla med Android.  

dessutom fick jag en ny router på fredag efter första inte fungerade. 

Jag vill veta om jag kan lämna tillbaka routern och har ingen bindningstid på min bredband abonnemang. 


3 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂 , @layescas 

Vart på täckningskartan finns du & vad säger täckningskartan att du har möjlighet till för teknik ? 3G,4G eller också även 5G ?  ( skriv inte ut några person uppgifter ) bara mer ett hum om vart. 

https://www.tre.se/varfor-tre/tackning/tackningskarta

Och vad får du för signal / resultat i tex http://www.bredbandskollen.se

eller i Zyxel air appen , där den visar rsrp dom , signal status för teknik , 

Appen är nog inte så väl utvecklad ännu . 1 år gammal och övergår från LTE ally, så dom har nog att göra hehe ! .

 Men du har tillgång till avancerade val om du ligger in i webbläsaren till web interfacet ? 

I appen så ska man väl ha Signal tracker att tillgå för hitta bättre täckning .

 

Vad va det för fel på första routern du fick då ? 

Eller är det så att du har Inseego FX2000 routern som är valet för router nu på hemsidan ? 

 

 

 

Vad jag förstår det som så har du tagit hårdvara , dvs routern som betalning under bindningstid . Fast du har kvar ditt mobila internet obundet ? 

Eftersom du nyligen skaffade den & att du redan fått byta router . Så är det bara att kontakta kundservice igen och be om att tekniska avdelningen får se på det , så man får fram vad som är problemet . Om det behövs göra en täckningsanmälan osv . Innan man rusar iväg om att avsluta det liksom . 

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

 

Annars är det detta när man ingår avtal . Men då ska ju sakerna funka iaf :P 

https://www.tre.se/support/dokument/avtal-angerratt

 

Med vänlig hälsning, F 

Täckningskartan är fel. I gnesta utanför Västerås som är inom ert täckningskarta hade vi ingen täckning. 

I mitt område finns bara 4G

jag testade  även nära fönsterna och från 5 lodstreck fick bara 3 på 4G. Min huawei täcker 4G och får 5 lodstreck.

Jag fick zyxel 5103 som hade ingen internet signal och fick detsamma model tillbaka.

Testade bredbabsskollen 

Huawei 

Nedladdning 26,12 mbits/s

Uppladdning 6, 71 mbits/s

Svarstid 25,66 ms

Zyxel NR5103E

Nedladdning 15,44 mbits/s

Uppladdning 7,83 mbits/s

Svarstid 39,80 ms

 

Drt går inte att använda mer advancerad efter zyxel hemsidan inte acceptera lösenord från routern.

 

 

Svara