Besvarat

Kan jag få billigare abonnemang när min bindningstid löpt ut?

  • 4 June 2018
  • 1 svar
  • 4090 visningar

Bindningstiden har gått ut och inget nytt Abb har tecknats? Kan jag då teckna ett Abb som är billigare än det jag har haft?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Adam 5 June 2018, 14:33

Visa original

1 svar

Tjena Roffe,

Kul att du skriver på 3Community!

När man har bindningstid betalar man vanligtvis en del för abonnemanget och en del för mobilen, vilket blir det totala priset att betala varje månad. Exempelvis 200 kr/mån för abonnemanget och 100 kr/mån för mobilen som då ihopslaget blir 300 kr/mån.

När bindningstiden är slut och abonnemanget övergår i ett tillsvidareavtal (med uppsägningstid) försvinner kostnaden för mobilen och månadskostnaden går ner.

Vissa mobiler är dock "inbakade" i abonnemangskostnaden och du betalar inget extra utöver själva abonnemanget. Då sänks inte månadskostnaden när bindningstiden är slut.

Du ser enklast i ditt abonnemangsavtal vad som gäller för just dig genom att det står exempelvis "Månadskostnad för 3Mobil XX kr/mån" (och hur länge det ska betalas). Har du inte det fysiska avtalet kvar, finns det i digital form på Mitt3 under Abonnemang > Avtal > Se dina avtal.

Förlänga abonnemanget med ny mobil/nya villkor
Är du intresserad av en ny mobil/annat abonnemang rekommenderar jag dig att kolla in vår hemsida där du hittar alla mobilmodeller och priser (www.tre.se). Alternativt att du ringer vår kundservice (kortnummer 300 om du ringer från ett 3Abonnemang) och hör dig för vad som finns att tillgå just nu.

Här nedan kan du läsa mer om vad som gäller om man vill byta abonnemang.
Byta-, förlänga eller avsluta abonnemang

Svara