Kan jag använda e-sim-kortet i en ny Iphone Xs till det 3-abonnemang jag har hos er? Och sedan, givetvis, koppla ihop det med min Apple Watch 3 eller 4 cellular?
Den fysiska sim-kortsplatsen vill jag använda till ett annat abonnemang jag har hos en annan operatör.
Fundersam
[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre - Ämnet har flyttats till abonnemang
Svar
Kan jag koppla eSIM i iPhone XS till mitt abonnemang och använda ett annat SIM-kort i telefonen?
Bäst svar av Pettersson
Hej!
Här kommer svaren på frågorna! Hoppas att det hjälper :)
Kommer Tre ha stöd för eSIM i nya iPhone?
Vid säljstart kommer Tre inte att stödja eSIM i telefonen, det borde dock komma inom en snar framtid.
Kommer den andra "simkortsplatsen" vara operatörslåst?
Mobilen är operatörslåst i 12 månader och kan låsas upp därefter. Hur det kommer att se ut med eSIM återstår att se.
Kommer jag kunna koppla både iPhone XS och Apple Watch till mitt abonnemang med eSIM?
Ja, troligtvis! För Apple Watch finns ju redan stöd för eSIM och den kan därmed kopplas redan nu - inställningen görs via Watch-appen på telefonen. När det väl kommer för iPhone känns det som att Apple har tänkt på att det ska fungera med båda enheterna anslutna.
Använda fysisk slot med annan operatör och eSIM med 3
Som det ser ut idag kommer ju detta inte att gå vid lansering men borde kunna komma igång förhållandevis snart. Dock är ju telefonen operatörslåst och kan först låsas upp efter 12 månader via 3. Det finns dock andra ställen som kan låsa upp telefonen, för olika summor och på egen risk. Tänk på att upplåsning via tredje part inte har något med 3 att göra egentligen utan är något man löser helt själv - support gällande upplåsningen ges då inte från 3.
Här kommer svaren på frågorna! Hoppas att det hjälper :)
Kommer Tre ha stöd för eSIM i nya iPhone?
Vid säljstart kommer Tre inte att stödja eSIM i telefonen, det borde dock komma inom en snar framtid.
Kommer den andra "simkortsplatsen" vara operatörslåst?
Mobilen är operatörslåst i 12 månader och kan låsas upp därefter. Hur det kommer att se ut med eSIM återstår att se.
Kommer jag kunna koppla både iPhone XS och Apple Watch till mitt abonnemang med eSIM?
Ja, troligtvis! För Apple Watch finns ju redan stöd för eSIM och den kan därmed kopplas redan nu - inställningen görs via Watch-appen på telefonen. När det väl kommer för iPhone känns det som att Apple har tänkt på att det ska fungera med båda enheterna anslutna.
Använda fysisk slot med annan operatör och eSIM med 3
Som det ser ut idag kommer ju detta inte att gå vid lansering men borde kunna komma igång förhållandevis snart. Dock är ju telefonen operatörslåst och kan först låsas upp efter 12 månader via 3. Det finns dock andra ställen som kan låsa upp telefonen, för olika summor och på egen risk. Tänk på att upplåsning via tredje part inte har något med 3 att göra egentligen utan är något man löser helt själv - support gällande upplåsningen ges då inte från 3.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.