Skip to main content
Fråga

klagomål

• November 28, 2025
  • 3 svar
  • 90 visningar

Hej 

jag skaffade mitt abonnemang Jan 2025 och hade en bindningstid på 12 månader. Maj 2025 ringde jag till er att jag vill byta min abonnemangsform till 3 Max, då hade säljaren bundit upp min abonnemang på ytterligare 36 månader. Jag upptäckte det när jag skulle köpa ett nytt mobile. I tre dagar har jag försökt med er kundservice men de ända de har säga är jag har skrivit på. Det stämmer jag skrev på för ett byte av abonnemangsformen inte att förlänga den med ytterligare 36 månader, de var väldigt oförskämda och respektlösa. Jag har bet om att få komma i kontakt med någon ansvarig där men de ignorerar min begäran och hänvisar till avtalet. Har aldrig sett att man har en bindningstid på 4 år jan 2025-jan 2029.

3 svar

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • December 1, 2025

Hej ​@Goran72, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Jag förstår att situationen känns frustrerande när du upplever att du inte fått tydlig information vid förlängningen. För att ett abonnemang ska få en bindningstid på 36 månader krävs alltid en signering, och att bindningstid tillkommer framgår i avtalet du godkände. Ett vanligt byte av abonnemangsform kräver ingen bindningstid och därmed ingen signering.

Bindningstiden hindrar dig inte från att lägga till en telefon eller annan hårdvara framöver. Samtidigt förstår jag att det blir en överraskning när man först i efterhand upptäcker bindningstiden.

Då du varit i kontakt med kundservice för att få hjälp att utreda detta, men man därifrån sagt att man inte kan göra något och att avtalet gäller, kan jag tyvärr inte göra något åt detta härifrån. Gällande att få prata med någon ansvarig: kundservice är ytterst ansvariga för att bedöma och hantera den här typen av ärenden baserat på det underlag som finns. Om du känner att man inte utrett detta tillräckligt är du varmt välkommen att kontakta kundservice igen.

Bemötandet du beskriver ser vi allvarligt på. Oavsett vad som står i avtalet ska man bemötas på ett korrekt och respektfullt sätt. Samtal kan ibland bli intensiva när det finns frustration, men det förändrar inte vårt ansvar att hålla en professionell och saklig dialog.

• Trådskapare
  • Nykomling
  • December 1, 2025

Hej 

Det stämmer inte jag har begärt att få lyssna på samtalet då säger ena kundservice medarbetaren att ni spar data i 3 månader och sen pratar man att med en annan så sparas data i 6 månader. Problemet med Tre är att ni ljuger så mycket, att ni har tappat kontrollen varje gång man pratar med olika personer på kundservice så är det olika bud. Jag vill inte vara kund hos er, varför krånglar ni till det. Jag kommer se till alla jag känner lämnar Tre för ni är oseriösa.

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • December 4, 2025

@Goran72 Jag förstår. Det stämmer att samtal sparas i tre månader innan de automatiskt tas bort, så det går tyvärr inte att gå tillbaka och lyssna på samtalet från maj. När ett ärende likt detta utreds, utgår man därför från den information som finns tillgänglig, främst det avtal som signerats.

Den typen av underlag som behövs för att bedöma beslutet har jag inte tillgång till här på forumet. Om du känner att det fortfarande finns oklarheter, eller om du inte håller med om beslutet som tagits, är du varmt välkommen att kontakta kundservice igen så kan de gå igenom det i detalj. Jag vill att du ska få en tydlig och begriplig förklaring till hur man landat i beslutet.