Abonnemang är låst oftast 24 månader vid köp av telefon, det ska gå att förlänga 4 månader innan enligt Tre.
tydligen kan man klippa och klistra ursprungskontraktet (abonnemang) hos Tre återförsäljare (Tre åf) upp till14 månader innan avtalet har löpt ut (ÅF förlänger det 24 månader = kickback från Tre) 🥵 enligt Tre kundtjänst ska det vara omöjligt med låst abonnemang och undrar fler har råkat ut för samma sak?
Enligt Tre Åf är det normalt med att det får klippa och klistra 12 månader innan, det går som sagt av erfarenhet. Frågade hjälp runt mitt Tr abonnemang hos Tre Återförsäljare, slutade att jag vart lurad av en slipad ÅF säljare (naiv och dum konsument) och ÅF klippte låsta abonnemang långt innan (14 månader), låste alla andra abonnemang 24 månader. Tre verkar vara helt okej med det, vilket är konstigt kryphål att behålla trogna kunder. Själv kommer jag avsluta abonnemangen hos Tre, då det känns ej rättssäkert och känner att Tre kundtjänst är hjälpsam, men Tre ÅF support verkar ej ta frågan på allvar.
Fler dumma naiva Tre kunder som råkat ut för samma sak och fick ni hjälp av Tre?