klippa abonnemang

  • 29 August 2022
  • 3 svar
  • 117 visningar

Emblem

Abonnemang är låst oftast 24 månader vid köp av telefon, det ska gå att förlänga 4 månader innan enligt Tre. 

tydligen kan man klippa och klistra ursprungskontraktet (abonnemang) hos Tre återförsäljare (Tre åf) upp till14 månader innan avtalet har löpt ut (ÅF förlänger det 24 månader = kickback från Tre) 🥵😱 enligt Tre kundtjänst ska det vara omöjligt med låst abonnemang och undrar fler har råkat ut för samma sak? 
 

Enligt Tre Åf är det normalt med att det får klippa och klistra 12 månader innan, det går som sagt av erfarenhet. Frågade hjälp runt mitt Tr abonnemang hos Tre Återförsäljare, slutade att jag vart lurad av en slipad ÅF säljare (naiv och dum konsument) och ÅF klippte låsta abonnemang långt innan (14 månader), låste alla andra abonnemang 24 månader.  Tre verkar vara helt okej med det, vilket är konstigt kryphål att behålla trogna kunder. Själv kommer jag avsluta abonnemangen hos Tre, då det känns ej rättssäkert och känner att Tre kundtjänst är hjälpsam, men Tre ÅF support verkar ej ta frågan på allvar. 
 

Fler dumma naiva Tre kunder som råkat ut för samma sak och fick ni hjälp av Tre?


3 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 😉, @NisseHult 

Jag har försökt läsa igenom din text och få en uppfattning om vad som är problemet . Men känner inte riktigt att jag kan få någon bild över vad det är för hjälp som behövs . Eller vad problemet är i grunden .

 

Mvh F

Emblem

Tack för återkopplingen, ska försöka vara tydligare.

  • Har ett låst abonnemang (avtal med Tre) 24 månader med telefon,  enligt Tre kundtjänst så kan man förlänga abonnemang 4 månader innan den går ut, ex köper en ny telefon. 
    - återförsäljare kan tydligen ”klippa” abonnemang, dvs låsa upp ”klippa” och låsa om abonnemanget,  12 månader innan låsta abonnemang går ut. 
  • I mitt fall så var den låst 14 månader, där Tre återförsäljare klippte upp abonnemang och låste det i 24 månader igen…🤬 1.ingick inget köp! endast en förlängning… 2. Det låsta abonnemang med telefonen från Tre innehöll en rabatt, den försvann med klippningen…3. enda vinsten var att återförsäljare får en ekonomisk kickback. 
  • enligt en annan avdelning på Tre, Tre återförsäljare support så har återförsäljare möjlighet att ”klippa upp och låsa om”, det kan ske om det har funnits ett köp i samband med ”affären”, köp av tillbehör, ny telefon mm dvs återförsäljare sålt en vara, kunden har fått en vara men aldrig en ren förlängning
  • var naiv och dum kund, som litade på Tre ÅF. ville ha ett simkort (extra användare), gjort det tidigare men säljaren i butiken ändrade alla mina abonnemang/avtal, sa inget och trovärdighet bad mig skriv på här för extra kort. Säljaren la in en klippning, sa inget. Sådan som man läser äldre personer råkar ut för i affärerna, naiv, godtrogen,  dum kund… 

     

vad jag undrar om flera har råkat ut för att man har ändrat avtalet (kontraktet)  i Tre abonnemang 4 månader innan låst abonnemang har gått ut?

samt lyfta upp det som har hänt för andra, då det som hände mig får ej hända. Köpte inget, enda jag villa ha hjälp med var - 1 extra simkort (användare). Hade jag köpt en telefon så förstår jag en förlängning om det sker via avbetalning av telefon eller annan vara.

Användarnivå 6
Emblem +40

Det låter väldigt rörigt må jag säga.  Hur nyligen gjordes detta & hos vilken ÅF , antar du inte syftar på någon 3 Butik. Kan nog tänka mig att det är bäst och säga till denna ÅF att dom gjort fel, speciellt om det va väldigt nyligen denna ändringen gjordes.

Det är nog ganska så många som byter abbonnemangsform , mobil när det är mindre än 4 månader kvar på bindningstid, Oavsett operatör. Och fortsätter därmed att vara kund.

Svara