Besvarat

Köplats och information på tre.se

  • 9 October 2019
  • 1 svar
  • 338 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Hej,

Har fått reda på från Tre kundtjänst att tre inte vet vilken plats i kön och min givna följdfråga var såklart då hur dem vet vem som ska få vilken telefon. De kan man givetvis inte svara på.

Min enkla fråga är ju då att väljer ni att inte dela den infon för ni är rädda att folk byter operatör eller vad ligger bakom detta?

I tillägg fick jag också reda på att står det ”I lager” på en telefon stämmer inte detta utan det är bara för att locka kunder.

Har aldrig haft problem med tre i form mjuk produkt. Men kundservicen är under all kritik.

hur upplever ni andra detta?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang
icon

Bäst svar av Pettersson 9 October 2019, 18:47

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

jag är rätt så säker på att de som hanterar lagret och beställningarna vet vilken plats en beställning är i en eventuell kö. De kan ju åtminstone se när beställningen kom in. Kundtjänst kan nog inte se detta, utan de ser väl samma sak som du själv kan söka upp - dvs beräknad leveranstid. Att se vilken plats man har i kön påverkar säger ju ingenting, det som egentligen säger något är när leveransen beräknas ske.

Rimligtvis menas det att telefonen finns i lager när det står så på hemsidan. Hur snabbt den informationen uppdateras kan jag inte svara på, men det skulle ju kunna vara så att den uppdateras med en viss fördröjning. Att det endast står där för att locka kunder har jag svårt att se, då skulle det väl stå i lager på alla telefoner - hela tiden.

Svara