Skip to main content
Besvarat

kostnad 3världen turkiet

• July 28, 2025
  • 4 svar
  • 97 visningar

Är det någon kostnad att ta emot samtal i Turkiet med 3världen?

Bäst svar av Pettersson

@Khasim61 Hej,

om du har 3Världen på ditt abonnemang kan du använda din mobil som hemma i Turkiet - du kan ringa och SMSa till lokala samt svenska nummer samt använda surf (upp till 60GB om du har ett obegränsat abonnemang) utan att det kostar extra .

Det kostar alltså inget att ta emot samtal i Turkiet med 3Världen.

4 svar

Hej Khasim efter som Turkiet ingår i 3världen så tror jag inte att det ska kosta nått o ta emot ett samtal där i från för o ta de säkra före det osäkra rekommenderar jag att du kontaktar 3:s kundservice för att få bästa möjliga hjälp och information.

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • Svar
  • July 29, 2025

@Khasim61 Hej,

om du har 3Världen på ditt abonnemang kan du använda din mobil som hemma i Turkiet - du kan ringa och SMSa till lokala samt svenska nummer samt använda surf (upp till 60GB om du har ett obegränsat abonnemang) utan att det kostar extra .

Det kostar alltså inget att ta emot samtal i Turkiet med 3Världen.

Jag har 3världen i mitt abonnemang men under min vistelse i Thailand har jag fått en skyhög räkning trots att det skulle fungera som hemma i Sverige vad beror det på

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • February 5, 2026

@Marita Franzén Hej, 

i Thailand kan du använda mobilen som hemma med 3Världen. 

Kan det vara som så att din telefon kan ha kopplat upp mot ett satellitnät på flyget på väg till Thailand, eller om du har åkt någon färja i Thailand där telefonen kan ha kopplat upp till något satellitnät? Om flygplansläge inte var aktiverat på telefonen under din flygresa kan det även ha varit så att den kopplade upp till något nät på marken när du flög. 

Om du loggar in på Mitt3 kan du se en detaljspecifikation där det framgår exakt vad som har kostat.