Fråga

kvar att betala på mobilen

  • 24 November 2022
  • 1 svar
  • 317 visningar

  • Nykomling
  • 0 kommentarer

Hej! 
Har fått från er att jag behöver förnya mitt abonnemang. Dock med eller utan ny telefon. 
 

Hur vet jag hur lång tid jag har kvar att betala av den mobil jag har nu? 
 

Vänliga hälsningar, 

Moa 


1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🤗, @Moam 

Du kan logga in på https://www.tre.se/  och välja “Mitt3” Högst upp i högra menyn . Alternativ logga in på “mitt3” appen .Med BankID eller E-post inloggning. Där ska du kunna se under “Produkter” hur lång avbetalningstid du har kvar på din telefon / hårdvara , och även kunna se ditt mobila abonnemang.

Man behöver inte förnya om man inte vill det, utan man kan även låta det löpa på.Om man är nöjd med sin telefon eller abonnemang, eller vill vänta på någon ny modell. Om man inte är sugen på någon ny telefon tex.

Man kan förnya 3-4 månader innan bindningstiden löper ut som jag förstått det som , Men kan då bli att man får betala för dubbel hårdvara några månader om man skaffar en ny telefon & har några månader kvar på avbetalningen av befintliga.

Man ska nog även kunna se bindingstiden om man har avtalen i pappersform kvar , ifrån när avtalet skrevs . Alternativ att man kontaktar 3 kundservice på telefon eller har vägarna förbi en 3 butik .

 

Mvh F

Svara