Långtidsrabatt borttagen

  • 25 June 2019
  • 1 svar
  • 499 visningar

Jag har vart hos kund hos er ett tag, cirka 15 år sådär. Jag förväntade mig inget för det utan var nöjd med att kunna känna att jag vart med från starten,tills för nåt tag sen då ni gav mig som långtidskund ett tack i form av 10gb gratis surf per månad. Det var supertrevligt och fick mig verkligen att känna mig superspeciell. Jag hade ett toppen abonnemang med tjänster till ett drömpris inga konkurrenter kunde slå.

Nu när ni bytt alla abonnemang får jag höra den mervärdestjänsten för trogna kunder togs bort, och vill jag ha det som jag haft senaste året så får jag punga ut mer pengar som alla andra.
Visst vi snackar om 50 spänn så det är inte pengarna som är problemet, det är att från att inte ha bett om nånting alls, att få en gåva bara sedan få den borttagen med total nonchalans och likgiltighet. Jag är ingen storkund och är väldigt utbytbar med tanke på hur jag behandlas, men det är ni som operatör med.
Andra operatörer säljer samma abonnemang billigare än ni och är förhoppningdvisdt inte lika nonchalanta.


Nästa gång ni tvingar alla till nya abonnemang, kolla upp rabatter folk har för diverse anledningar och behåll dom, än bara ta bort allting och låtsas som ingenting.

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hejsan @Kyndraka och varmt välkommen till forumet! 🙂

Jag beklagar verkligen att du känner dig missnöjd och jag förstår absolut dina funderingar kring hur rabatter m.m. har tagits bort. Vi har behövt göra en storstädning bland gamla abonnemang där vi behöver flytta över dessa till nya prisplaner och alla berörda kunder har blivit informerade via SMS, brev eller mail ca 2-3 månader innan ändringen skedde med information om priser m.m.

Anledningen till ändringen är för att förenkla det för våra kunder, och även för oss.

Beroende på den kostnad man har haft (ink. abonnemangskostnad, abonnemangsrabatt, avgifter för mobilsurf) så flyttas man över till ett specifikt abonnemang. Självklart värnar vi fortfarande om våra gamla kunder så dessa prisplaner är speciellt framtagna och kraftigt rabbaterade gentemot dom "vanliga abonnemangen", som t.ex 3Liten 5GB som kostar 99 kr/månad. Motsvarigheten där är 3Surfa 5GB som kostar 199 kr/månad så man har med andra ord en rabatt på 100 kr. Den prisplan som man har fått är inget som vi har möjlighet att t.ex erbjuda nya kunder.

Svara