Besvarat

Låst mobil - puk kod

  • 28 June 2023
  • 1 svar
  • 9312 visningar

Har “klantat” mig rejält och provat med fler olika puk-koder och har nu mobilen låst sig då alla puk-koder har använts.

Antar att lösningen är att bara skaffa en nytt sim-kort?

icon

Bäst svar av frodrik91 29 June 2023, 02:41

Visa original

1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan , @peterml71 

Självaste mobilen låser sig inte av att du skriver fel pin-kod . Möjligtvis om du har en Lösenkod som enbart gäller till din telefon & den skrivs fel . Så kan det bli en låsning en stund till att börja med , sen kan det öka om man fortsätter skriva fel lösenkod.

Se så du har rätt PUK-Kod till det Sim-kortet / Telefonnumret.

Du kan se din rätta PUK-Kod som är kopplat till ditt nummer genom att logga in på Mitt3 i App eller Webbläsare. Efter 3 styckna felskrivningar krävs denna PUK-Kod.

https://www.tre.se/   → Logga in Mitt3. Se så du väljer rätt telefonnummer/abonnemang ifall du har flera kopplade till användaren.

Om det inte fungerar efter säkerställt att det är rätt puk-kod , så kan det vara bra att skaffa ett nytt sim-kort . Du kan antingen beställa ett nytt via inloggningen . Eller om du har vägarna förbi en 3Butik.

För övrigt så är det alltid bra att hålla sig uppdaterad med mjukvaran för telefonen för undvika problem & ha god säkerhet. Kan även vara relevant att hålla appar uppdaterade . Speciellt på Android telefoner.

 

/F

 

 

 

Svara